Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya
Tulis Tesis

Permulaan Ramadan yang sangat mendamaikan hati Dell.

Semalam, diberikan Allah titik keluar bagi masalah penulisan tesis Dell setelah berjumpa dengan salah seorang jawatankuasa tesis.

Alhamdulillah...

Penulisan tesis tersebut lama tertangguh. Sv pencen. Tukar sv.

Hampir-hampir berputus asa kerana banyak perubahan perlu dilakukan kerana penulisan tesis tersebut tidak melambangkan Dell siswazah bahasa tetapi siswazah dalam bidang pengkomputeran.

Inilah liku-liku dan jerit payah dalam mengejar ilmu.

Setiap siswazah ada cerita perjuangannya yang tersendiri. Perjuangan yang sangat berat. Perlu kuat dari segi fizikal, mental dan spiritual.

Itu belum termasuk pengorbanan dari segi tenaga, wang ringgit, masa dan lain-lain. Tidak semudah yang disangka jika hanya melihat dengan mata kasar.

Kekuatan untuk menghadapi cabaran sebegini, bukan boleh dibuat-buat. Jika tidak kuat, ramai yang terkandas.

Jadi sebelum bertanya kepada mereka, "Hai, tak habis-habis lagi belajar? Lamanya."

Fikir baik-baik.

Bayangkan jika kami pula bertanya kepada penyoal itu sebegini, "Hai, tak akan belajar setakat itu sahaja? Tak nak sambung ke?"

Amacam? Apa jawapannya?

Persoalan-persoalan menyindir seperti itu tidak seharusnya ada. Yang perlu ada ialah fikirkan solusi yang sesuai untuk membantu siswazah-siswazah ini.

Sokong mereka. Sekurang-kurangnya, mereka berkeinginan menuntut ilmu. Sedangkan mereka ada pilihan untuk tidak berbuat demikian.

Sekali lagi, fikir-fikirkanlah.
Produk Kecantikan Yashfien Fantastic yang diasaskan oleh Ybhg. Dato' Dr. Hj. Ansaruddin Agus (Pak Engku).


Ada yang bertanya kepada Dell, "La ni ko pakai produk apa? Kulit ko dah tak kering macam dulu."

Kalau nak tahu, inilah produk kecantikan yang Dell pakai. Jenama Yashfien Fantastic. Dell menggunakan produk ini hampir setahun lebih sejak mengenali Pak Engku untuk penulisan buku ketiga beliau. 

Produk ini diasaskan oleh Ybhg. Dato' Dr. Hj. Ansaruddin Agus atau lebih mesra dikenali sebagai Pak Engku melalui pengalaman beliau mendalami ilmu perubatan herba.

Terdapat empat jenis produk untuk jenama Yashfien Fantastic ini.


Mereka yang rapat dengan Dell, sudah pasti mengetahui yang Dell ada alergik kulit iaitu ekzema. Penat tau asyik pi klinik untuk ambil krim yang disyorkan. Sejak sekolah. Bertukar-tukar ubat.

Tapi ekzemanya, tak pulih-pulih. Malah, ada yang menjadi rengsa atau luka. Gatal dan pedih, usahlah ditanya. Itu belum Dell selalu sembunyikan ekzema tersebut sebab terasa malu dilihat orang.

Sekarang ini alhamdulillah, ekzema Dell semakin pulih. Dell sangat rekomen. 

Nak tahu kelebihan-kelebihan setiap produk ini? Meh, tengok gambar-gambar di bawah ini.


Body Mist Yashfien Fantastic.

Penggunaannya mudah sahaja, spray sahaja di tempat-tempat yang sakit. InsyaAllah, pulih. Produk ini antara yang laku keras. Sewaktu artikel ini ditulis, produk ini sudah kehabisan stok. Dell turut menunggu stok baru sampai.

Cleanser Yashfien Fantastic.

Cleanser ini bukan sahaja boleh digunakan di bahagian muka, tetapi satu badan boleh guna. Tiada masalah. Baunya wangi dan tidak mengeringkan kulit.

Moisturizer Yashfien Fantastic.

Setelah memakai moisturizer ini di kulit muka, kita akan merasakan kulit muka bertambah lembut dan halus. Kulit muka Dell memang kering. Alhamdulillah... setelah pakai produk ini, kulit muka Dell sudah tidak kering lagi.

Night Cream Yashfien Fantastic.

Inilah krim yang Dell guna untuk merawat alergik kulit yang Dell hadapi sejak kecil. Selepas guna cleanser, Dell akan spray dulu di tempat ekzema tadi kemudian barulah Dell letak krim ini. Dalam sebulan, ekzema tersebut pulih sepenuhnya. Dell rasa gembira sangat-sangat.

Untuk jemaah haji dan umrah.

Produk ini sangat mudah digunakan. Boleh dibawa ke mana-mana. Dan semua golongan, boleh guna. Di mana hendak mendapatkan produk ini? Boleh sahaja hubungi Dell untuk maklumat lanjut, melalui:

Facebook:

Instagram:

Telegram/whatsapp:
012-2536918

i-Sihat Susu Kambing

Ramai kenalan Dell mengetahui yang Dell suka minum susu kambing. Selalu jugalah Dell minum susu kambing pelbagai perisa dari pelbagai jenama. Sebelum ini, Dell pernah lihat susu kambing jenama i-Sihat Vachoc Plus 10 tetapi Dell tidak membelinya kerana waktu itu, susu kambing ini berbentuk pouch pack. Dell memang malas nak bancuh ikut scoop ni. Bukan apa, Dell lebih suka beli minuman berbentuk sachet pack. Mudah untuk bawa ke mana-mana. Lagi satu, mudah disimpan.

Testimoni i-Sihat Susu Kambing

Lagi satu, Dell sangat cerewet juga dalam memilih minuman. Tambah-tambah ia berbentuk tenusu. Kalau tak kena gaya, susah Dell nak minum. Jadi Dell lihat beberapa testimoni berkaitan dengan produk ini terlebih dahulu untuk mengetahui feedback pengguna. Testimoni ini boleh dilihat di sini bit.ly/isihattestimoni

Khasiat 10 dalam 1 dalam Vachoc

Bukan itu sahaja, Dell turut membuat survey kandungan yang terdapat di dalam susu kambing ini:


Untuk kesihatan

i-Sihat Susu Kambing Asli
    • ASLI tanpa gula tambahan, organik, tanpa bau hamis, lemak berkrim. 
    • Mengandungi nutrien² & zat seperti Kalsium, Omega 3,6,9 & Vitamin A,B,C.


Untuk minda.


i-Sihat Susu Kambing Vachoc Plus 10

    • Terbaik untuk Kanak - kanak membesar.
    • Berperisa Coklat yang lazat.
    • Vachoc Plus 10 mengandungi 10 jenis ekstrek yang naik untuk minda, antaranya: Buah Zaitun, Buah Tiin, Buah Delima, Kurma, Kismis, Badam, Manna, Saffron, Habbatus Sauda dan Ginkgo Biloba.


Untuk kecantikan kulit

 i-Sihat Premium Berry 15 Dalam 1
    • Mengandungi 15 Ekstrek Aktif yang terdiri daripada: Applephenon, Ekstrak Bunga Sakura, AstaxanthinCollagen, Buah Strawberi, Buah Berry, Badam, Kismis, Habbatus Sauda, Buah Tiin, Delima, Saffron, Kurma, Madu dan Susu Kambing.
    • Setiap satu Ekstrek ini mengandungi khasiat dan kelebihan tersendiri, Contohnya:
        • Memutihkan Kulit, Menegangkan dan menganjalkan kulit serta mengurangkan kedutan.
        • Mengurangkan Pigmentasi, Bintik Hitam dan Kulit Kusam disamping mengekalkan Awet Muda.

i-Sihat Susu Kambing Vachoc Plus 10
Setelah membuat perisikan, akhirnya susu kambing organik yang diimport dari Netherland dan diproses di Malaysia berperisa coklat ini menjadi pilihan. Rezeki Dell dapat satu sample untuk perisa Susu Kambing Asli dan Premium Berry. Alhamdulillah, tiada bau hamis langsung. Rasanya pun light-light sahaja. Mudah dibancuh tetapi jangan guna air yang terlalu mendidih, nanti khasiatnya hilang. Jika ada shaker, boleh bancuh dengan air sejuk. 

Nak baca buku, perlu ada tenaga, tak gitu?

Dell suka minum susu kambing sebagai tenaga tambahan. Tambah-tambah dengan pekerjaan Dell sebagai Pengurus Penerbitan, sentiasa bergelombang dengan manuskrip setiap hari. Jangan kata meneliti manuskrip yang mempunyai ribuan patah perkataan itu, tidak memerlukan tenaga yang banyak. Letih otak wooo...

Di sini, Dell sertakan maklumat bagi sesiapa yang berminat dengan produk susu kambing ini. Kita boleh klik pada link yang tertera di bawah ini untuk sebarang informasi ataupun order.


WEBSITE

FACEBOOK

CARELINE
📞 019 - 2020911




Cerita mengenai kecantikan ini tidak akan habis. Bak kata pepatah, 'Takkan Telan Dek Zaman', betulkan? Semua wanita mahukan dirinya nampak cantik dan muda, tidak kiralah sama ada pada paras rupa mahupun bentuk badan. Tambah-tambah di bahagian muka. Itulah bahagian di tubuh badan yang paling pertama dilihat oleh sesiapa yang memandang. Kalau tidak, manakan ada ayat-ayat cinta yang berbunyi, 'Dari mata turun ke hati.' Tak gitu?
Di sini, Dell ingin memperkenalkan satu produk kecantikan yang mampu menjadikan kulit kita menjadi anjal, lembut dan mulus seperti kulit bayi serta melindungi kulit kita dari KANSER KULIT.
Serum Nickellskin
Inilah serum pertama di Malaysia yang menggunakan teknologi farmasi dan kosmetik terkini dari Korea iaitu Nickellskin. Ia menggabungkan bahan termahal dan  berkualiti dalam industri kosmetik dan telah digunakan secara meluas dalam kalangan selebriti di luar negara serta dianggap sebagai kolagen mewah kerana ianya diperbuat dari kolagen ikan Salmon yang dipelihara rapi dan berkualiti.
Gabungan teknologi farmasi dan APPLE, GRAPE & ARGAN STEMCELL (TRIPLE STEMCELL) yang terdapat di dalam NICKELLSKIN ini mampu memberikan hasil yang sangat luar biasa pada kulit manusia. Ini kerana kolagen ikan Salmon mempunyai protein kulit yang seakan sama dengan protein kulit manusia. Molekulnya sangat halus sehingga mampu menembusi lapisan dermis dan epidermis kulit manusia dengan amat baik sekali dan sekaligus meningkatkan keberkesanan produk ini. Kuasa TRIPLE STEMCELL-nya pula mampu memperbaharui struktur kulit manusia dan menggantikan dengan kulit baru seperti KULIT BAYI.
Produk Nickellskin
Meh Dell senaraikan kebaikan dan kelebihan menggunakan serum ini:
1. Berkuasa melembutkan kulit
Serum ini telah dimasukkan kolagen di dalamnya yang berfungsi untuk melembutkan dan menganjalkan kulit. Kolagen kita sebenarnya semakin berkurangan apabila umur meningkat dan kulit yang kekurangan kolagen akan mudah kendur, kedut dan kasar. Kolagen ikan Salmon di dalam NICKELLSKIN berkuasa 10 kali lebih tinggi dari kolagen jenis lain yang ada di Malaysia.
2. Penyerapan maksima ke dalam kulit
Sodium Hyaluronate yang berada di dalam kulit mampu memaksimumkan penyerapan kolagen ke dalam kulit. Seperti yang kita tahu kolagen yang paling bagus adalah kolagen yang mampu menyerap dalam kulit dengan lebih sempurna. Sodium Hyaluronate dapat membantu kolagen dan bahan Triple Stemcell di dalam serum NICKELLSKIN menyerap lebih jauh ke dalam kulit manusia. Ianya lebih berkuasa daripada ASID HYALURONIC yang tengah top di pasaran sekarang. Jadi, NICKELLSKIN sebenarnya merupakan ADVANCE TECNOLOGY.
3. Memperbaiki semua jenis kulit sama ada kulit sensitif, kulit berminyak atau kulit kering
NICKELLSKIN mampu memperbaiki apa jenis kulit sama ada jenis berminyak, kering atau sensitif. Ini kerana Triple Stemcell & kolagen ikan Salmon dalam NICKELLSKIN mampu membunuh yis di dalam kulit manusia yang akan menyebabkan kerosakan kulit seperti kulit sensitif, berminyak atau kering.
4. Memudarkan jeragat, parut, bintik hitam dan cela pada kulit
NICKELLSKIN mengandungi APPLE, GRAPE & ARGAN STEMCELL (TRIPLE STEMCELL) serta daun alovera & Cactus Extract yang merupakan anti-kanser dan mampu mencerahkan bahagian kulit manusia yang sudah dicemari dengan JERAGAT, PARUT JERAWAT, BINTIK HITAM dan sebagainya. NICKELLSKIN bebas dari bahan pencerah yang terlarang seperti MERCURY, PARABEN & HYDROQUINONE yang digunakan oleh kebanyakan pengeluar produk pencerah di Malaysia.
5. Mudahnya menggunakan NICKELLSKIN
Ini yang paling Dell suka. Serum ini SANGAT MUDAH digunakan. Tak perlu buang masa pakai toner, krim malam, krim siang atau sunblock. Semuanya sudah digabungkan menjadi SATU.
Dalam NICKELLSKIN ni sudah ada TONER + MOISTURIZER + SERUM + SUNBLOCK SPF 35.  Jadi, cara menggunakannya hanyalah perlu cuci muka seperti biasa (gunakan pencuci Sabun muka Super Collagen) kemudian sapu je terus serum kat muka arah atas ke bawah dan tepuk-tepuk bagi meresap.
Tak perlu banyak-banyak. SETITIK SUDAH MENCUKUPI #ketagihcantik
Untuk pengetahuan semua, kulit yang kering, sensitif, kusam dan tidak bermaya boleh menjadi punca utama penuaan berlaku sebelum usia. Ini kerana kulit ini sebenarnya sudah kehilangan kolagen yang diperlukan untuk mengekalkan elastik dan struktur pada kulit.
Sebab itulah, walaupun sudah puas berjumpa pelbagai doktor atau pakar kulit untuk masalah kulit kering, sensitif dan ekzema namun hasilnya tetap sama. Setiap kali ubat habis, masalah tu mesti akan datang balik. Kos rawatan pula bukan murah. Bila dihitung balik, mau kos rawatan mencecah RM1000++ jika kita beberapa kali jumpa pakar kulit. Betulkan?
Apalagi jomlah cuba produk ini untuk mengetahui hasilnya.
Call/Whatsapp: +6017-3780217
Facebook: www.facebook.com/nickellskinhq
Intagram: @nickellskinhq
Harganya sangat mampu milik: RM87 (SM) / RM97 (SS)

Pada hari Jumaat minggu lepas, Dell berpeluang berbuka puasa di Restoran Flora Kafe di Ampwalk, Kuala Lumpur. Kali ini, Dell berbuka puasa bersama rakan-rakan blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari. 

Pintu Masuk Restoran Flora Kafe
Dari luar pintu masuk ke restoran ini, sudah kelihatan mewah dengan hiasan bunga-bungaan yang berwarna-warni. Suasana pun nampak romantik dan damai.

Suasana dalam Restoran Flora Kafe
Serius Dell katakan, terasa tenang setelah masuk ke dalam restoran ini. Hilang rasa stres setelah mengharungi traffic jam ketika datang ke sini. Nak parking kereta pun senang. Untuk pengetahuan semua, inilah meja yang disediakan untuk kedatangan kami.

Meja untuk sambutan Harijadi.
Pasti ada yang hairan, mengapa pula meja-meja di bahagian ini ada belon dan alas meja yang lip-lap lip-lap gitu. Di sinilah tempat yang disediakan untuk pelanggan yang menyambut majlis harijadi mereka pada hari tersebut. Mereka dihidangkan dengan dua jenis potongan kek.

Bufet Ramadan di ruang legar Ampwalk Mall.
Sempena bulan Ramadan ini, restoran ini menyediakan bufet ramadan di ruang legar Ampwalk Mall. Luas dan selesa untuk menjamu makanan. Ada pelbagai menu yang disediakan. Memang puas Dell menjamu mata dan perut, hihihi...

Menu Buffet Ramadhan di Flora Cafe

PILIHAN PEMBUKA SELERA

1. Rojak Buah
2. Sotong Kangkung
3. Hidangan 5 Jenis Sambal Colek
4. Hidangan 3 Jenis Kerabu
5. Keropok Sayur, Keropok Ikan dan Papadom
6. Ulam-ulaman

SEAFOOD HOT PLATTER

7. Ketam
8. Kerang
9. Udang
10. Mussel

MASAKAN MELAYU

11. Nasi Putih
12. Ssam Pedas Johor Ikan Kembung
13. Ikan Keli Lada Merah
14. Ayam Lada Hijau
15. Lala Masak Serai
16. Ikan Talapia Goreng
17. Daging Masak Kari
18. Kacang Panjang Goreng
19. Terung Sambal
20. Chap Chai Goreng

MEE/MIHUN/KUEH TIAW

21. Mee Goreng Mamak
22. Laksa Kuah Lemak Utara
23. Laksa Johor

PILIHAN BARAT

24. Spaghetti Aglio-olio
25. Chicken Chop
26.french fries
27. Fresh Salad With Dressing
28. Mix Nugget & Sausages
29. Roti John

NASI BRIANI

30. Briani Ayam
31. Paru Sambal
32. Sup Tulang
33. Satay Ayam
34. Satay Daging

PEMANIS MULUT

37. Puding Caramel
38. Kuih-Muih
39. Pulut Mangga
40. Dadih dan Agar-agar Manis
41. Bubur Pulut hitam
42. Coklat Fountain
43. Hirisan Buah
44. Ais Kacang dan Ais Krim Malaysia

YONG TAU FOO

PILIHAN MINUMAN

46. Nescafe
47. Teh Tarik
48. Air Bandung
49. Air Sarsi
50. Air Kosong

PILIHAN SNEK

51. Roti Jala@Kari Ayam
52. Lempeng Sambal Tumis
53. Sukun, Keladi, Keledek dan Pisang Goreng
54. Karipap Goreng



Betulkan apa yang Dell kata. Bukan setakat jamu mata, memang menjamu perut sekali melihat menu makanan yang disediakan. Dell sangat suka hidangan masakan Melayu dengan ulam-ulaman serta pelbagai sambal yang disediakan. Terbaik!
Antara menu yang Dell nikmati.
Masakan Laksa Johornya memang menepati citarasa Dell sebagai orang Johor. Senang kata, 'Cukup segala rempah ratusnya!'. Satu lagi yang Dell puji adalah Sambal Kicapnya. Fuhhh... hilang rasa kempunan Dell. Sebiji seperti orang Johor yang sediakan. Memang puas Dell menikmati sukun dan keledek goreng dengan bercicahkan sambal kicap tu.

Berbuka puasa bersama rakan blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari.
Pendek kata, Dell rasa puas menjamu selera di sini bersama rakan-rakan blogger. Layanan staf di sini pun bagus. Tempatnya selesa dan suasananya meriah. Masih sempat untuk menikmati bufet Ramadan di sini.

Harga bufet ramadan untuk dewasa RM65 manakala untuk kanak-kanak (berumur 7-12 tahun) pula ialah RM35.


Alamat:
Ground Floor
The Ampwalk Mall
218, Jalan Ampang
Kuala Lumpur

No. Tel: 03-2181 0986 (Mell)
Whatsapp : 012-207 0166
Waktu Operasi : 11.00 pagi sehingga 10.00 malam

Facebook : Flora Kafe
Instagram : Flora Cafe Ampwalk