Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Keretaku di-make-up sejuk!



By  Kakdell     Isnin, Mac 02, 2015    Labels: 
Keretaku di-make-up sejuk!

Beberapa hari sebelum Cuti Tahun Baru Cina, Dell sempat tinted kesemua cermin kereta Dell. Maklumlah, cermin depan kereta baru sahaja ditukar disebabkan retak kena batu kecil yang terpelanting disebabkan lori di highway. Kebetulan, tinted lama Dell dah bergelembung. Mujur Dell memang ambil insurans untuk cermin depan kereta. Kalau tak, mahu beratus-ratus keluar duit. Huhuhu...

Selama beberapa hari Dell survey di internet, di mana tinted yang sesuai untuk Dell pergi. Akhirnya Dell buat keputusan mendapatkan khidmat di Mekap Kereta Sejuk. Bengkelnya pun senang untuk Dell pergi, berdekatan dengan UKM.

Dell berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan walaupun sudah beberapa kali tangguh kerana ada hal yang tidak dapat dielakkan oleh tuan bengkel. Lagipun, tuan bengkelnya tidak kedekut ilmu. Banyak jugalah yang Dell pelajari berkaitan dengan tinted ini. Selebihnya, boleh baca di blog yang beliau tulis.

Ketika menunggu mereka menyiapkan kerja-kerja tinted itu, Dell sempat berbual-bual sebentar dengan tuan kedai itu. Katanya, sebenarnya bidang pengajian dia dahulu adalah multimedia. Tetapi kerana minatnya yang mendalam terhadap aksesori kereta akhirnya beliau berhenti kerja dalam bidang multimedia dan buka bengkel ini.

Dell memilih Silver Chrome Tinted. Sejuk sedikit berbanding tinted biasa. Alhamdulillah, apabila masuk ke dalam kereta ketika panas tidaklah terasa bahang sangat seperti sebelum ini. Mata Dell pun tidak terasa pedih ketika memandu pada waktu panas seperti sebelum ini. Rasa lega sangat-sangat! 

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan