Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Pameran Reka Cipta, Penyelidikan dan Inovasi - PRPI 2014



By  Kakdell     Khamis, Oktober 16, 2014    Labels:,, 
30 September 2014 - Akhirnya, impian Dell untuk bertemu Tun Dr. Mahathir Mohamad secara dekat, tercapai. Dell tidak sangka akan bertemu dengan beliau di Pameran Reka Cipta, Penyelidikan dan Inovasi 2014 yang dianjurkan oleh Pejabat TNCPI. 

Dua perasaan yang Dell dapat lepaskan di PRPI ini. Yang pertama, perasaan rindu akan suasana PRPI yang selama ini Dell selalu involve ketika bekerja dulu. Bayangkan kali pertama Dell menjadi AJK PRPI ialah ketika bekerja di Research Management Centre (RMC) pada tahun 2007 dan seterusnya sehingga pada tahun 2012 (tahun terakhir Dell bekerja di Seksyen Penyelidikan dan Inovasi, FBMK). Dapatlah Dell bertemu dengan rakan sekerja lama di sini. Tambahan, supervisor Dell mengajak semua pelajar di bawah seliaannya memeriahkan suasana memandangkan beliau turut bertanding waktu itu.

Perasaan yang kedua pula, Dell sangat teruja untuk bertemu dengan Mantan PM itu. Terlalu lama Dell memendam impian untuk bertemu dengan beliau secara dekat.

Sebenarnya Dell tidak tahu akan kedatangan beliau di PRPI itu sehinggalah dua minggu sebelum tarikh tersebut, ada salah seorang sahabat rapat WhatsApp Dell mengatakan malam itu dia bermimpi yang kami berdua bergambar dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad. Dell berkata, "Jika betul, alangkah bahagianya!"

Sahabat Dell memberitahu bahawa beliau akan datang ke PRPI pada kali ini. Peluang yang tidak akan sekali-kali Dell lepaskan!

Ketika Tun Dr. Mahathir Mohamad sedang berucap.
Tajuk ucaptama beliau ialah 'Developing High Income Nation Through Research Innovation and Capacity Building'. Tapi beliau telah memberi ucaptama dalam bahasa Melayu. 

Paparan di skrin.
Ketika Tun berangkat pulang.
Ikutkan, Dell terlambat datang ke majlis ini dalam 15 minit. Semua tempat duduk telah penuh. Jadi, Dell hanya berdiri di tangga betul-betul di tepi karpet merah. Hanya di situ sahaja masih ada ruang kosong.

Ketika Tun hendak berangkat pulang, Dell dan kawan hanya perlu naik ke tebing tangga itu sahaja tanpa perlu berasak-asak dengan tetamu yang hadir. Dell dapat bertemu dengan beliau secara dekat. Rezeki. Salah satu impian telah tercapai. Alhamdulillah... :)

Nota: Penyelidikan supervisor Dell telah memenangi Pingat Emas di PRPI 2014. Sekalung tahniah diucapkan. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan