Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Cerpen oh cerpen!



By  Kakdell     Sabtu, Mei 31, 2014    Labels:, 
Asalnya Dell mahu berehat sebentar menulis cerpen setelah menyiapkan sebuah cerpen muzikal yang akan diterbitkan buku antologinya pada bulan Jun ini. Tetapi, gelora di hati tidak dapat ditahan-tahan setelah melihat rakan-rakan penulis meletakkan beberapa iklan mengenai penulisan cerpen. Salah satu iklan yang benar-benar menarik hati Dell ialah iklan ini. 

Antologi Cerpen Cinta Pertama.

Terus Dell mendapat idea jalan cerita yang harus ditulis. Bukan mudah untuk mengadun jalan cerita yang ada supaya ianya kelihatan logik dan mempunyai rencah rasa. Kerana kisah cinta tersebut masih belum berakhir dan masih menanti jawapannya. 

Tambahan pula, salah satu babak kisah cinta tersebut terbit melalui mimpi Dell baru-baru ini. Lagilah hati Dell tidak tertahan-tahan ingin menulisnya. Dell berasa sangat terkesan dengan kisah itu namun ianya tidak mudah untuk mentafsirnya melalui bait-bait kata. 

Harap-harap, sempatlah Dell menyiapkan cerpen ini dengan sempurna rencah rasanya sehingga sesiapa yang membacanya akan terasa syahdu dan sendunya kisah itu. Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan