Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

'Aku Terima Cintanya'



By  Kakdell     Ahad, Februari 08, 2015    Labels: 

Aku Terima Cintanya.

Petang semalam Dell meluangkan masa dalam sejam membaca beberapa bab di dalam buku ini untuk menulis testimonial. Buku ini akan dicetak beserta testimonial yang terpilih sebelum Pesta Buku Antarabangsa berlangsung pada bulan April 2015. Mana tahu, jika ada rezeki terbitlah testimonial beserta gambar Dell yang comel di dalam buku itu nanti. Hihihi...

Dell terpaut hati ketika membaca bab pertama di dalam buku ini. Tajuknya "Serasi". Sesuatu di luar jangkaan Dell ialah arwah nenek pernah sentuh isu ini sewaktu Dell masih bersekolah menengah dulu. 

Teringat Dell akan petua rumahtangga yang diturunkan oleh nenek. Dalam bab "Serasi" ini seolah-olah mengupas dengan lebih mendalam tentang apa yang nenek Dell katakan dulu. Ini yang menyebabkan hati Dell meronta-ronta tidak sabar untuk menghabiskan bacaan.

Satu lagi, Dell suka cara penulisan di bab satu ini berbanding bab-bab lain. Penulisannya agak ringan, tersusun dan mempercepatkan bacaan kerana tiada ayat berbentuk naratif yang terlampau panjang. Semuanya telah dipecahkan melalui dialog-dialog. Dell berharap dapat menulis dengan cara sebegini. 

Di saat Dell ingin menambah baik penulisan cerpen yang sedang ditulis baru-baru ini, buku ini telah muncul untuk membantu. Alhamdulillah...

Biasalah bagi penulis baru seperti Dell. Masih mencari rentak yang sesuai dengan jiwa. Semoga ia dirahmati. Amin... :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan