Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Writer's Block!



By  Kakdell     Isnin, Februari 09, 2015    Labels: 
Writer's Block!

Tipulah jika Dell kata tidak pernah kena penyakit 'Writer's Block'.

Semalam... seharian Dell tidak dapat menulis. Pandang sahajalah laptop tu tetapi seolah-olah tiada ayat yang terbit di minda manakala hati pula tiada ghairah untuk menulis. Nak keluar rumah, malas.

Jadi, Dell habiskan masa seharian semalam dengan mencari maklumat dan membaca sahaja sambil berchit chat dengan kawan-kawan. 

Sekurang-kurangnya dapatlah juga idea untuk selesaikan sesuatu semalam. Tinggal tunggu maklum balas daripada pihak yang satu lagi.

Writer's Block ini terjadi mungkin disebabkan selama seminggu, Dell tidur lewat dalam pukul 3.00 lebih pagi menyiapkan kerja-kerja yang melibatkan penulisan. Bangun semula untuk solat subuh. Rehat sebentar dan tidur sekejap pagi itu.

Ada sekali kerana terlalu ghairah menulis, sedar-sedar sudah pukul 5.00 lebih pagi. Tunggu azan subuh, solat dan baru Dell tidur sebentar dalam 4 jam pagi itu. 

Semalam, Dell tidur agak awal dalam pukul 1.00 pagi. Jadi, pagi tadi terasa segar. Kebetulan pula, dua hari berturut-turut Dell berminpi indah.

Kelmarin Dell bermimpi melancong di luar negara kemudian pergi ke Universiti Ohio, US. Semalam pula, Dell mimpi mengumpul pelbagai jenis bunga yang cantik-cantik dan wangi-wangi.

Mungkin roh Dell berkata dalam hatinya, 'Baik aku pi melancong dok asyik buat kerja je tak habis-habis.' :P

Nak tahu bagaimana gambaran dalam mimpi Dell itu? Disebabkan mimpi itulah Dell mula meng-google gambar-gambar Universiti Ohio tu. Tak pernah terfikir sebelum ini.


Di awal mimpi itu, Dell ingat lagi. Dell berjalan-jalan menaiki kereta melalui tempat yang sebegini. Daun-daun pokok semuanya berwarna seperti dalam gambar. Musim luruhlah kan? 

Dell menikmati pandangan dengan membuka cermin tingkap kereta. Dan menghirup udara yang segar ketika itu.

Tiba-tiba Dell meminta pemandu kereta itu, "Saya nak masuk Universiti Ohio la. Rugi pula dah alang-alang kita kat sini."

Pemandu tu ikut sahaja kehendak Dell.


Ketika kereta memasuki kawasan universiti, Dell seakan jakun jugalah berada di situ. Dell berjalan kaki sebentar di kawasan seperti di atas. Jumpa beberapa orang pelajar di situ yang memakai sweater tertulis 'Ohio University' di belakangnya.

Lepas tu, terus terjaga. Sampai ke hari ini, Dell tidak tahu "Siapa pemandu itu ek?"

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan