Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Seminar Metafizik Sains Penomboran (Advance) dan Seminar Superbrand



By  Kakdell     Jumaat, Januari 31, 2014    Labels:,,, 
Bulan Januari 2014 merupakan bulan Dell pergi seminar. Pembukaan tahun dengan menimba pelbagai jenis ilmu. Mungkin ada yang tertanya-tanya untuk apa Dell menghadiri seminar tersebut. Ianya ialah perancangan Dell sejak tahun lepas cuma terlewat kerana kekangan kewangan. Dell tidak akan masuk sesuatu seminar yang berbayar untuk suka-suka. Ilmu itu untuk perancangan Dell masa depan. Dan, alhamdulillah rezeki itu datang pada permulaan tahun 2014.

Jika masih ingat, Dell telah pergi ke Seminar Metafizik Sains Penomboran (Asas) bersama dengan Cik Embun (As) pada 4 Januari 2014. Kemudian, kami telah pergi ke Seminar Metafizik Sains Penomboran (Advance) pada 18 - 19 Januari 2014 di Hotel Quality, Kuala Lumpur.

Seminar Metafizik Sains Penomboran (Advance) bersama Sifu Siddiq

Peserta yang menghadiri seminar
Jangan terkejut, hanya 5 orang peserta sahaja yang menghadiri seminar ini kerana Sifu Siddiq tidak mahu ramai sangat peserta dalam satu seminar, sukar hendak memberi tumpuan secara perseorangan.

Antara ilmu yang dipelajari

Kebanyakan ahli perniagaan yang terhebat di dunia memiliki ilmu kemanusiaan ini untuk menilai mereka yang akan bekerja di bawahnya. Sebagai contoh, Donald Trump, Tony Fernandes (Air Asia) dan lain-lain tokoh hebat turut mempelajari ilmu penomboran India, DISC, NLP dan lain-lain ilmu.

Seminggu selepas itu iaitu pada 25 Januari, kami menghadiri pula Seminar Superbrand oleh Sifu Siddiq juga di Hotel De Palma Ampang. Jika hendak berniaga, kita perlulah mengenal diri dan mengetahui bagaimana hendak membina jenama sendiri.

Seminar Superbrand
Para peserta Seminar Superbrand
Alhamdulillah, kami berdua telah melakukan tindakan segera dan akan mendaftar di SSM dalam masa terdekat ini sebagai langkah permulaan. Semoga semuanya dipermudahkan oleh-Nya. Amin.


NOTA : 
Dell juga mendalami ilmu metafizik dan ilmu penjenamaan ini di lain-lain tempat untuk menambah ilmu yang ada. Kita tidak boleh terikat kepada satu fahaman sahaja. Ilmu ini sangat luas.

Sehingga ke hari ini, Dell mendalami ilmu metafizik melalui 3 orang guru. Manakala ilmu penjenamaan pula, Dell boleh rekomen untuk belajar bersama-sama Tuan Fazli Hisahak

Insya-Allah, suatu hari nanti Dell hendak belajar NLP bersama-sama dengan Tuan Hj. Fadzli Yusof pula.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan: