Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Buku... 90 % sahaja lagi!



By  Kakdell     Ahad, Februari 16, 2014    Labels:,, 
Seminggu ini, tugas Dell banyak melibatkan kerja-kerja mengedit manuskrip sebelum diterbitkan. Selesai sahaja, tugas untuk buku berbentuk ilmiah bersama Prof. Sasterawan Negara (SN) pada hari Selasa lepas, Dell menyiapkan penulisan buku motivasi bersama Sir Noordin pula.

Memandangkan bermula bulan November lepas, Dell asyik ditugaskan dengan kerja-kerja editing oleh Prof. SN tersebut, momentum kelajuan Dell mengedit semakin laju. Tidak seperti dulu. Kini, Dell dapat siapkan sesebuah manuskrip (bergantung kepada ketebalan muka surat) dalam masa beberapa hari sahaja.

Jauh perjalanan hari ini. Pinjam perisai Captain America kejap untuk tepis segala halangan. Hehehe.

Semalam, Dell lepak di rumah Sir N untuk mencari gambar-gambar yang sesuai dan mendapatkan beberapa info. Alhamdulillah, buku tersebut sudah siap sebanyak 90 %. Dell hanya menunggu beberapa keping gambar untuk penyusunan semula dan tambah sedikit info. Dalam masa yang sama, Dell mengedit satu lagi manuskrip Prof. SN. Bergilir-gilir dalam satu masa.

Dell kena pandai-pandai membahagikan masa dan buat perancangan. Ramai yang menasihatkan Dell tentang itu antaranya Prof SN sendiri, Tuan Fathuri Salehuddin dan Sifu Siddiq. 

Percaya atau tidak, Dell terpaksa curi-curi masa untuk membaca buku yang ada ketika berada di bilik air atau ketika makan. Itu pun jika otak tidak terasa tepu. Dulu, dengar juga beberapa orang Prof terpaksa membaca tesis ketika di dalam kapal terbang mahupun di dalam bilik air kerana kesuntukan masa. Kini, Dell pun mengalami situasi yang serupa! 

Semoga Allah permudahkan urusan penerbitan buku ini. Tak sabar menunggu. Amin. :)

Tidak terfikir hari Jumaat lepas, Dell akan bermain bowling dan berkaraoke. Terima kasih kepada kenalan yang belanja Dell. Sanggup datang dari jauh pula tu. Hilang rasa stres beban kerja yang banyak beberapa hari ini. -Alamanda, Putrajaya.


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan