Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Mengedit dan terus mengedit



By  Kakdell     Ahad, Februari 02, 2014    Labels:, 
Sejak mengetahui Dell mempunyai pola bekerja dengan pantas, Dell perlu merancang dan menetapkan diri dari leka dengan sesuatu perkara apabila menyiapkan sesuatu kerja. Alhamdulillah, hari ini Dell telah siap mengedit tiga buah artikel jurnal untuk diterbitkan dalam volume ke-4 GMJ-ME nanti. 

Dalam masa yang sama, Dell sempat mengedit empat muka surat manuskrip baru yang diberikan oleh Profesor malam tadi. Seperti biasa, beliau menterjemahkan sesebuah manuskrip, Dell akan semak dari segi bahasa Melayu (susunan atur ayat, tanda wacana dan kesalahan ejaan). Ketika hendak tutup manuskrip tadi baru perasan, ada hampir 400 muka surat. Dell harap dapat siapkan cepat. Semakin lama, Dell semakin laju dalam kerja pengeditan manuskrip ini. Enjin tengah panaslah katakan. Huh!

Dalam masa yang sama, Dell perlu juga menyiapkan penulisan untuk penyediaan peperiksaan CE untuk semester depan. Bulan Februari merupakan bulan yang penuh komitmen semula. Dell menunggu juga manuskrip dari seseorang untuk Dell teliti dan edit serta menambah sedikit maklumat sebelum Dell serahkan kepada seseorang pihak untuk menilai karya kami sebelum diterbitkan.

Semoga ianya berjalan dengan lancar dan kali ini Dell tidak boleh terus leka. Yang mana harus dahulu, didahulukan. Kena pandai merancang dan bekerja dengan pantas. Walau bagaimanapun, masa untuk diri sendiri perlu juga ada. Semoga semuanya dipermudahkan oleh-Nya. Amin.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan