Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Menjemput Rezeki 1



By  Kakdell     Khamis, Februari 06, 2014    Labels:,, 
Entah mengapa sejak kebelakangan ini, ada beberapa orang bertanya kepada Dell bagaimana caranya hendak menjemput rezeki. Tambahan setelah mereka mengetahui Dell pernah membaca buku mengenai 'Mudahnya Menjemput Rezeki'. Benarkah ianya berlaku?

Jawapan Dell, "Benar ianya berlaku dan Dell telah mengalaminya sendiri."

Sebenarnya sudah banyak kali Dell mengalaminya. Tak tercukup masa untuk menceritakannya. Tetapi secara ringkas, Dell menceritakan rezeki yang paling terkini Dell alami.

Dalam keadaan terdesak, minggu ini Dell terpaksa melepaskan rezeki bernilai RM1020 kerana seseorang amat memerlukannya. Kelihatan dirinya itu amat gembira dengan rezeki itu. Dell redha dengan pemergian rezeki itu kerana pada Dell itu bukan rezeki Dell. Dell bersangka baik dengan ketentuan Ilahi dan Dell percaya janji Allah itu Pasti. 

Setiap kali ada bisikan yang mengatakan 'Rugi kau berikan kepada dia. Apa yang kau dapat?', Dell tepis sejauh-jauhnya.

Alhamdulillah, selang beberapa jam selepas itu Dell diberikan rezeki RM6500 oleh orang lain. Apakah rezeki itu?

Ianya adalah jemputan menghadiri Program selama 5 hari yang dikendalikan oleh tiga pakar motivasi yang terkenal di Malaysia serta dapat persijilan dan kemahiran advanced sebagai seorang Trainer. Lesen ini yang membolehkan Dell menjadi seorang Trainer.

Apa yang buatkan Dell rasa terharu ialah sudah lama Dell ingin mengikuti program sebegini tetapi tidak mampu dari segi kewangan. Allah makbulkan impian Dell dengan cara sebegini. 

Walaupun ianya bukan duit ringgit dan hanyalah ILMU, sesungguhnya ILMU itu lebih mahal daripada DUIT. Dengan ILMU barulah DUIT boleh berkembang.

Apa-apa pun, hati kena bersih barulah rezeki akan datang dengan sendirinya. Insya-Allah.

NOTA :
Insya-Allah, akan datang Dell akan kongsikan kisah menjemput rezeki yang lain pula. :)


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan