Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Dilamar sekali lagi?



By  Kakdell     Khamis, Januari 15, 2015    Labels:, 
Tentu ada pembaca yang masih ingat di artikel Mengajar bahasa kebangsaan A, Dell ingin menceritakan pengalaman Dell melayan karenah para pelajar sepanjang mengajar subjek ini. Malah, Dell ada berkongsi sedikit petikan dialog perbualan Dell dengan mereka di facebook. Tidak disangka, penceritaan yang ringkas itu dapat menarik perhatian editor salah sebuah syarikat penerbitan buku yang terbaca di status Dell.

Pengalaman hari pertama mengajar di salah sebuah universiti swasta di ibu kota, Kuala Lumpur.
Bermula dengan status pertama pengalaman Dell pada 6 Januari 2015 sehingga ke hari ini berjaya menarik perhatian rakan-rakan facebook. Ada yang mesej Dell untuk mengetahui Dell mengajar di mana.

Editor yang berminat dengan kisah ini.

Asalnya Dell hanya menjadikan kisah ini sebagai diari agar peristiwa ini tidak luput diingatan. Kini kisah itu dilamar untuk dijadikan sebuah cerpen yang ringkas untuk sebuah projek penerbitan. Dell berminat dengan tawaran tersebut. Insya-Allah Dell akan cuba luangkan masa untuk menulis cerpen tersebut. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan:

  1. Ada baiknya kak crop gambar print screen tu kak. Ada beberapa maklumat yang boleh dikatakan peribadi mungkin terkeluar dan boleh dibaca orang.

    BalasPadam