Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Seloka



By  Kakdell     Khamis, Februari 06, 2014    Labels: 

Di rumah profesor.

Dalam hati, 'Nak tanya ke, tak nak ek? Kalau tak minta, tak tahu. Cuba sajalah. Untung sabut timbul.'

"Prof, saya nak pinjam buku berkaitan seloka, boleh? Nak baca." tanya Dell sambil tersengih seperti kerang busuk.

"Boleh. Cari je kat mana-mana rak buku yang ada." katanya sambil menunjukkan arah beberapa rak buku.

Beberapa minit kemudian, "Dilla, ambil buku-buku ini." katanya sambil menyerahkan buku dari rak buku di tingkat atas rumahnya.


Antara buku-buku yang berkaitan dengan penyelidikan Dell.

Alhamdulillah, dapat juga buku yang berkaitan dengan penyelidikan Dell. Mujur Prof sudi memberi pinjam buku-buku ini tanpa banyak soal. Tambahan, sasterawan negara pula yang mencadangkan buku mana yang bagus... sudah tentu tidak dapat disangkalkan lagi!

Disebabkan hati Dell sangat girang, kerja-kerja Prof sudah Dell selesaikan tadi. Cuma perlu semak sedikit beberapa bahagian di dalam manuskrip yang sedang diedit. 

Jadi, tidaklah Dell berasa susah hati. Dapatlah Dell membaca dan mencatat maklumat yang berkaitan di dalam buku yang dipinjamkan oleh Prof tadi. Hilang seketika gundah di hati Dell.

Minggu ini, Dell nak siapkan rangka yang perlu ada di dalam perisian yang sedang dibina. Diharapkan ianya sempurna seperti yang dibayangkan. Amin.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan:

  1. bestnye dpt pnjm buku prof. confirm lah berbaloi2 bile buat kije. kan della? :)

    BalasPadam