Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Majlis Aqiqah



By  nurdilla zaini     Jumaat, November 16, 2012    Labels:, 
Pada 3hb November lepas Dell berpeluang pergi ke Majlis Aqiqah cucu kepada bapa angkat Dell iaitu Kamaludin Mat Lela di Kuala Selangor. Dell pergi ke sana bersama dengan sepupu Dell, Masittah. Cucu-cucu bapa angkat Dell ni comel-comel belaka.

Banyak hidangan yang dihidangkan. Salah satunya ialah kambing panggang. Tapi Dell tak boleh makan sangat waktu tu sebab tekak Dell kena ulser, nak telan air liur pun sakit. Dell cuma makan salad dan kuih-kuih yang manis je. Huhu. Geram je tengok sepupu bedal macam-macam makanan.

Seronok melihat bilik study abah ni. Buku bersusun dah macam kat perpustakaan. Banyak sungguh bukunya. Abah Dell ni bekas wartawan Utusan Malaysia. Jadi, banyaklah kisah-kisah yang dikongsikan kepada kami. Kalau ada sesiapa yang hendak temuramah beliau mengenai kewartawanan, jumpalah beliau. Mama pula sibuk layan saudara mara dan sahabat handai yang datang ke majlis ni.

Nota :
  1. Suatu hari nanti Dell nak wujudkan perpustakaan di rumah sendiri (bilik khas untuk buku).
  2. Seronok kerana dapat buku percuma jika melawat bapa angkat Dell ni. :)


Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan