Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Naik Pentas



By  Kakdell     Isnin, November 05, 2012    Labels:, 
Masih Dell ingat kali pertama menjejakkan kaki di atas pentas UPM untuk menerima skrol BA (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) pada 30 Julai 2005. Waktu itu terasa tidak percaya Dell sudah berjaya pada peringkat yang pertama. 

Dua tahun kemudian, Dell melanjutkan pengajian dalam bidang yang sama. Ketika itu, Dell sedang bekerja di Research Management Centre (RMC) UPM. Waktu itu, pegawai dan bos di sana memberi galakan kepada stafnya untuk sambung belajar. Ramai rakan-rakan sekerja sedang sambung belajar waktu itu.

Akhirnya, pada 9 Oktober 2010, Dell berjaya mendapatkan skrol Master Bahasa Melayu di atas pentas. Waktu itu, Dell bertuah kerana sesi penyampaian skrol dilaksanakan oleh Tuanku Sultan Selangor. Merasa bersalaman dengan Sultan Selangor.

Alhamdulillah, pada tanggal 28 Jun 2011, Dell sekali lagi telah naik ke atas pentas UPM untuk menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) UPM. Anugerah disampaikan oleh Dato' VC UPM iaitu Y. Bhg. Dato' Ir. Dr. Radin Umar Radin Sohadi. Itulah kenangan Dell sebelum menamatkan perkhidmatan dengan UPM pada tahun 2012 ni. 

NOTA :
Tak sabar untuk naik ke atas pentas sekali lagi untuk menerima skrol Ijazah Doktor Falsafah pada tahun akan datang... insyaAllah... 

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan