Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Kenapa caj murah sangat?



By  Kakdell     Isnin, Julai 22, 2013    Labels:,, 
Aku seorang guru

Ada yang bertanya kepada Dell, "Mengapa caj yuran tuisyen terlalu murah sedangkan mengajar lebih daripada dua subjek?"

Dell memang tak boleh menjawab persoalan itu. Dell berasa sangat gembira sekiranya anak-anak murid yang Dell ajar berjaya dunia dan akhirat. 

Setiap kali Dell mengajar mereka... Dell akan titipkan sedikit cerita motivasi dan sedikit nasihat berlandaskan agama agar dibukakan minda mereka dan supaya hati mereka bersih.

Dell percaya Allah akan berlaku adil kepada hamba-hamba-Nya. Dia pemberi rezeki. 

Setiap yang hilang akan berganti dengan yang lebih baik. Insya-Allah. 

Dell tidak berani untuk berkata apa-apa kerana setakat ini, apa yang terdetik di hati sama ada kecil atau besar ianya termakbul.

Dell sedang mendidik hati Dell supaya tidak tamak dengan nikmat yang ada. Semoga keikhlasan dalam mengajar berterusan sehingga ke hujung nyawa.


NOTA :
Sebenarnya Dell tidak sangka akan menjadi seorang pengajar suatu hari nanti. Ianya tiada di dalam kamus Dell sejak kecil tetapi siapa sangka peluang yang diberikan oleh sebuah keluarga Cina setelah Dell bergraduat daripada Bacelor beberapa tahun dahulu, menjadi tapak kepada Dell menjadi pengajar sehingga sekarang walaupun hanya sebagai sambilan sahaja. Perjalanan hidup kita tak siapa yang tahu. Allah yang tentukan. Sebagai seorang hamba-Nya, Dell cuba buat yang terbaik.... Semoga Allah permudahkan segala-galanya.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan: