Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Lemongrass Restaurant The Mines



By  Kakdell     Khamis, September 26, 2013    Labels: 
Hari Selasa kelmarin, Dell berpeluang berjumpa dengan supervisor Dell setelah cuti lama di kampung. Setelah selesai kami membincangkan tentang penyelidikan kami, beliau mengajak Dell makan tengahari di Lemongrass Restaurant di The Mines. Ini merupakan kali pertama Dell cuba makan di sini. Beliau mengatakan bahawa sup di sini sedap.

Bakso dan Special Coffee Cincau
Dell memilih menu Bakso dan Special Coffee Cincau. Bagi Dell, menu Bakso tidak memenuhi citarasa Dell. Rasa supnya seperti sup ikan bukan sup daging. Dell memilih air kopi ini kerana keunikkannya mempunyai hirisan cincau yang halus di dalamnya. Air kopinya sedap. 

Kami memilih sotong goreng dan udang bungkus sebagai makanan ringan selepas menu berat. Rasanya ok. Elok di makan ketika panas dan dicecah dengan sos cili.

Sotong goreng dan udang bungkus

Nasi Lemak Lemongrass
Supervisor Dell membeli dua set bungkus Nasi Lemak Daging Rendang untuk kami berdua makan malam nanti. Nasi lemaknya, Dell puji memang sedap. Isi daging rendangnya lembut dan sedap di makan bersama sambal tumis yang diberi. 

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

1 ulasan: