Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Bertemu dengan Pn. Rozita Ibrahim (Pengasas Sendayu Tinggi)



By  Kakdell     Jumaat, Januari 01, 2016    Labels:, 
Pada 11 November 2015 - Tengah hari tadi, Dell berpeluang bertemu dengan Pn. Rozita Ibrahim (pengasas Sendayu Tinggi) secara peribadi.

Pertemuan ini diaturkan oleh pembantu beliau. Ketika menerima panggilan telefon itu, Dell seperti tidak percaya. Bagaikan mimpi.

Dell bertuah kerana menjadi salah seorang penulis yang di-rekomen-kan kepada beliau untuk membantunya dalam penulisan. Banyak soalan yang beliau tanya kepada Dell berkaitan dunia penulisan dan pengalaman Dell.

Sebenarnya, Dell tidak menyangka beliau suka penulisan dalam buku Rahsia 100 Impian itu. Sempatlah Dell membedah buku tersebut kepada beliau. Beliau meminta Dell beritahu kepadanya jika SirNoordin Khalid ada mengadakan kursus motivasi pada masa akan datang. Beliau juga suka dengan gaya penulisan artikel Dell dalam Akhbar Utusan terdahulu. 

Benarlah kata seseorang guru, kita tidak akan tahu siapa pembaca tulisan (karya) kita.
Oleh itu, kita kenalah menulis yang baik-baik sahaja.


*tiada gambar diambil atas permintaan beliau.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan