Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Lepak bersama-sama Rakan Penulis



By  Kakdell     Jumaat, Januari 01, 2016    Labels: 
Add caption
4 September 2015 - Saja duduk lepak-lepak dan bergossip dengan kawan-kawan penulis Legacy Publishing. Dari kiri, penulis novel dan cerpen iaitu Rahmah Mokhtar, Cikpuan Rohaniah merupakan penulis buku Beli Rumah Kebabom dan Cikpuan Normi Binti Ahmad Shafie salah seorang penulis FB page Saya Backpacker dan beberapa buku travelog. Tak sangka mereka sudi menjejakkan kaki di area rumah Dell.

Bersama-sama Cik Puan Normi dan Cik Puan Rohaniah.
12 September 2015 - Petang itu bermulalah kelas pertama untuk semester ni. Risau juga Dell dibuatnya. Boleh bawa tak subjek ni? Setelah diberi penerangan oleh pensyarah, terasa sangat lega. Selepas tamat kelas, Dell ada temujanji dengan penulis-penulis ni. Di Chemistry Lab, Bandar Baru Bangi. Saja hendak lepaskan tekanan masing-masing. Selepas ini, masing-masing sudah sibuk dengan penulisan.

Kek Durian dan Coffee Latte.
Meja kami je kot yang banyak 'request' lagu kat penyanyi tu. Ikutkan nak je Dell request' lagu Hindi. Cuma tak tergamak je. Hihihi... Dengar lagu sambil makan kek durian. Inilah kek durian yang terbaik Dell pernah makan.
Bersama-sama Cik Puan Rahmah Mokhtar.
5 Oktober 2015 - Selesai sahaja urusan di Shah Alam petang itu, Dell saja lepak-lepak dengan rakan penulis Cik Rahmah Mokhtar. Kebetulan rumahnya tidak jauh dari tempat urusan tu.

Biasalah... Apabila sesama penulis bertemu, topik perihal penulisan dan penerbitan tidak dapat dipisahkan.

Akhirnya, beliau berjaya mempengaruhi Dell untuk membaca novel 'Bisikan Ariasha' dan 'Amukan Indera Bumi' karya Zaki Zainol. Dell kagum dengan penulisan dalam novel ini. Ceritanya epik ala-ala Lord of The Rings. Bunga bahasanya sangat menarik perhatian. Dell tidak sangka penulisnya berkelulusan Bioindustri.

*Inilah sedikit sebanyak kisah apabila penulis-penulis bertemu. ;)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan