Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Terkejut cikgu!



By  Kakdell     Sabtu, Jun 15, 2013    Labels: 
Keluarga B

Semalam Dell berkesempatan berjumpa dengan ibu kepada anak-anak murid di Putrajaya. Dell tak sangka keputusan peperiksaan Sya sangat baik. Mana taknya, dialah yang Dell sangat bimbang kerana sikapnya yang acuh tak acuh ketika belajar. Lagipun, dia akan mengambil peperiksaan UPSR tahun ini. Ibunya memberitahu Sya mendapat 2A untuk subjek BM dan 78 markah untuk Matematik dan Sains. Dell terasa sangat gembira mendengarnya kerana sebelum ini, markahnya sangat rendah antara 40 hingga bawah 60.

Ibunya ada beritahu yang si Sya ikut saranan Dell supaya merakam dan merekod bacaan untuk subjek-subjek tertentu dan mendengarnya agar mudah dihafal. Tak sangka Dell, Sya buat seperti Dell suruh. Ibunya sangat-sangat berterima kasih kepada Dell atas peningkatan kemajuan anak-anaknya. Dell cuma menyatakan syukur alhamdulillah, Dell cuba yang terbaik berdasarkan pengalaman Dell sendiri kerana Dell sendiri pernah gagal dulu. Jadi, Dell perbaiki di mana kelemahan mereka dan memahaminya. Selebihnya Dell akan bercerita kepada mereka bagaimana hendak maju melalui pengalaman Dell sendiri atau pun orang lain. Iyalah, kita perlu mencetuskan motivasi mereka.

Dell ada bercerita dengan ibunya tentang kem motivasi yang Dell jadi fasilitator sebelum ini. Kot-kot jika dia berminat untuk menghantar anaknya ke situ. Nampaknya memang ibunya berminat. Nanti Dell akan beri jadual seminar atau kem Smarts Coach kepada mereka nanti.

Dell berharap sangat Sya boleh dapat 5A dalam UPSR nanti. Amin.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan