Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Lega...



By  Kakdell     Sabtu, Jun 01, 2013    Labels: 


Hari Khamis merupakan hari yang melegakan bagi Dell. Mana taknya, akhirnya Dell dapat peluang berjumpa dengan supervisor Dell. Lega sangat-sangat setelah Dell berkongsi cerita pengalaman Dell ketika bentang seminar tesis pada 18hb Mei yang lepas memandangkan supervisor tidak dapat hadir di saat-saat akhir kerana ada hal kecemasan. Mana taknya, hampir seminggu semangat Dell jatuh dek kerana risaukan komen daripada penilai pada waktu itu.

Secara kebetulan, salah seorang pelajar PhD seliaan supervisor Dell juga berada di dalam pejabat beliau. Jadi, kami berkongsi cerita suka duka perjalanan kami menempuh alam PhD ini. Supervisor juga berkata dugaan menjadi pelajar PhD memang hebat. 

Selepas itu, supervisor belanja kami makan di The Garden, Mines. Rezeki Dell pada hari tersebut kerana asalnya Dell hanya hendak memberi supervisor dokumen-dokumen untuk claim geran penyelidikan kami beserta laporan kemajuan geran penyelidikan.

NOTA :
Ada dua perkara yang buatkan Dell berasa lega sangat-sangat pada hari tersebut. Pertama, dapat berkongsi kisah yang berlaku di dalam seminar perbentangan tesis dan yang kedua pula, Dell dapat menyerahkan kesemua dokumen yang diperlukan untuk claim dan laporan kemajuan penyelidikan geran kami memandangkan Dell sudah mula sibuk dengan bengkel, kem motivasi dan perbincangan bersama ahli jawatankuasa tesis Dell tentang teori penyelidikan bermula pada hari Jumaat minggu ini sehingga hari Khamis minggu hadapan. 


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan