Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Projek Cerpen Muzikal



By  Kakdell     Sabtu, April 19, 2014    Labels:,,, 
Angan-angan Dell untuk menerbitkan cerpen akhirnya tercapai apabila alumni penulisan novel melaksanakan sebuah Projek Cerpen Muzikal yang diketuai oleh mentor kami iaitu Pn. Azzah Abdul Rahman.

Dell tidak pernah mengetahui bahawa ada juga cerpen bergenre begini. Ianya sangat menepati jiwa Dell. Antara contoh cerpen berbentuk ini ialah Awan Nanako tulisan Pn Azzah AR.

Asalnya, Dell hendak mengambil lagu hindustan sebagai inspirasi menulis... tapi ilhamnya tak kunjung datang. Sehinggalah ketika Dell hendak tidur, tiba-tiba ada satu lagu Melayu yang popular lama dulu muncul di dalam minda Dell. Apalagi, Dell terus menulis cerpen tersebut tanpa berhenti. Takut hilang idea. Alhamdulillah... tepat azan subuh berkumandang, draft cerpen pertama Dell selesai.

Kini, Dell hanya perlu menyunting dan mengharmonikan bahasa supaya lebih sedap dibaca dan tidak janggal di minda pembaca.

Insya-Allah bulan Jun ini, buku antologi Cerpen Muzikal ini akan diterbitkan. Semoga Allah permudahkan segala-galanya dan memberi ilham yang berterusan kepada Dell untuk berkarya.


Nota :
Dell dalam proses menyiapkan sebuah buku berbentuk Indie atas permintaan seorang editor, yang mahukan Dell berkongsi pengalaman Dell kepada masyarakat terutamanya kepada golongan muda. Semoga Allah permudahkan Dell dan penulisan itu diterima oleh masyarakat. Amin.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan