Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Buku untuk mereka



By  Kakdell     Jumaat, Mac 01, 2013    Labels: 


Atas izin ibu kepada anak-anak murid Dell, Dell membeli beberapa buah buku yang sesuai dengan tahap masing-masing. Minggu lepas, Dell nampak semangat mereka semua tinggi untuk belajar tetapi latihan agak terhad dek kerana buku latihan yang ada tidak sesuai. Dell lebih suka latihan matematik dan sains mengikut bab dan bukan bercampur kerana Dell nak mengenal pasti mereka lemah bab yang mana satu. 

Apabila adik yang paling kecil (darjah dua) melihat kakak dan abang-abangnya belajar sains, dia pun nak belajar juga. Spontan dia bertanya, "Cikgu, saya tak belajar sains?". Bukan itu sahaja, ketika Dell mengajar karangan untuk kakak dan abang-abangnya, dia berkata, "Tak sabar nak belajar buat karangan". Semangat sebeginilah yang Dell cukup suka. 

Mujur Dell jumpa buku yang sesuai untuk si kecil itu. Kelihatan dia seperti bosan hanya belajar bahasa Melayu dan matematik sahaja. Dell harap minggu ni, dia rasa gembira dengan kehadiran buku-buku baru itu.


NOTA :
1. Dell tak sabar nak mengajar mereka dengan buku-buku baru ni. 
2. Dell harap keputusan prestasi mereka meningkat di sekolah. 
3. Dell berasa lega mendapat komen yang baik dari ibu kedua-dua buah keluarga yang Dell ajar tuisyen sekarang ini. Dell akan cuba yang terbaik supaya mereka dapat memahami subjek yang diajar.




Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan