Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Reka bentuk cover jurnal



By  Kakdell     Sabtu, Mac 30, 2013    Labels: 


Pada hari Rabu lepas, Dell menghadiri Mesyuarat Jawatankuasa Kerja GMJ-ME. Mesyuarat pada kali ini, kami cuba mengemas kini laman web GMJ-ME dan memperbaharui apa yang sesuai dengan kehendak pelanggan selain membincangkan status artikel yang sedia ada. 

Salah satu perkara yang perlu Dell buat ialah mereka bentuk cover jurnal tersebut. Bukan mudah sebenarnya memandangkan Dell tidak mempunyai perisian yang sesuai. Dell sudah mereka dua bentuk cover pada hari Khamis dan tunjukkan kepada administrator kedua. Beliau berkenan dengan salah satu cover yang Dell reka. Ikutkan reka bentuk yang Dell bayangkan lebih baik dari itu tetapi Dell tidak mampu membinanya memandangkan tiada perisian. Dell akan cuba mencari idea lain untuk membuat beberapa lagi reka bentuk cover untuk dipersembahkan kepada editor nanti untuk beliau pilih yang sesuai.

Bulan April merupakan bulan yang padat untuk Dell. Menunggu kelulusan untuk menghadiri  Kursus Technical Graphic Design yang pernah Dell katakan dulu tu. Karenah birokrasi sebab itu lambat. Manakala, University Inti Nilai turut memerlukan khidmat Dell untuk membantu mereka dalam masa dua minggu pada akhir bulan tersebut. Jadi, waktu untuk tuisyen akan diatur semula mengikut kesesuaian Dell dan anak murid. 

NOTA :
1. Dell akan cuba membina storyboard ringkas untuk pembinaan laman web GMJ-ME supaya mudah diperbincangkan dalam mesyuarat bersama pegawai IT pada masa akan datang (backup sekiranya Dell tidak dapat hadir dalam mesyuarat tersebut).
2. Tidak sabar untuk menghadiri kursus yang diperkatakan sebelum ini.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan