Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Servis untuk lebih 100 000 KM



By  Kakdell     Sabtu, Mei 11, 2013    Labels: 
Sedar tak sedar, keretaku sudah berusia lebih tujuh tahun berkhidmat untukku. Masa yang berlalu terlalu cepat menyebabkan Dell nyaris-nyaris terlupa untuk periksa balancing dan alignment setelah menukar kesemua tayar pada awal tahun lepas. Mujur teringat lalu Dell hantar kereta untuk balancing dan alignment ketika Dell balik ke kampung hujung minggu lepas untuk membuang undi. 

Nasib baik Dell cepat menghantar kereta untuk alignment dan balancing tayar tu sebab tayar di bahagian depan sudah 'makan' ke dalam sedikit. Kalau lambat, mesti tayar rosak. Chamber pun dah patut kena tukar. 

Memang Dell suka servis kereta di kampung halaman. Senang sebab dekat dengan rumah. Setelah Dell servis kereta, periksa bahagian enjin, buat alignment dan balancing tayar... Dell terasa lega. Yalah, takut jadi kerosakan major pula nanti jika diremehkan penjagaan kereta comelku itu. Habis belajar, selesailah hutang kereta tu.

:: Hati membuak-buak untuk tukar cat kereta. Sabarlah wahai hati....

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan