Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Guru Tuisyen



By  Kakdell     Ahad, Januari 13, 2013    Labels:, 
Sebulan selepas Dell meletakkan jawatan di fakulti, Dell diminta membantu mengajar anak-anak kawan yang lemah dalam beberapa mata pelajaran dari sekolah rendah hinggalah ke sekolah menengah. Maklumlah sekarang ni, Dell mempunyai banyak masa senggang. Dell pun bersetuju daripada tidak berbuat apa-apa di rumah. Tipulah kalau Dell boleh belajar setiap masa walaupun Dell sudah tidak bekerja.

Mungkin sudah tertulis, Dell akan menjadi seorang guru tuisyen selepas berhenti kerja. Dell juga dipanggil mengajar tuisyen di pusat tuisyen untuk subjek Bahasa Melayu. 

Dah lama sebenarnya Dell tidak mengajar tuisyen ni. Kali terakhir Dell mengajar tuisyen dan menjadi tutor di institusi swasta selepas waktu bekerja ialah pada tahun 2010. Waktu itu, Dell hendak tumpukan sepenuh perhatian terhadap projek ilmiah MA agar dapat disiapkan dengan segera dan bergraduat pada tahun tersebut. Maklumlah, penat sebenarnya membuat kerja sambilan selepas waktu bekerja.

Alhamdulillah, dapat juga mengisi masa lapang dengan perkara kebaikan di samping menjana pendapatan tambahan. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan