Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Sally



By  nurdilla zaini     Rabu, Januari 09, 2013    Labels: 

::Tulisanku di Diari Putri Lindungan Bulan pada 6 November 2010::

Eh, siape ni? Nampak macam bulu si Kimmy...

Salah... salah... dia ni namanya Sally. Putri bagi nama Sally sebab dia ni degil cikit. Putri tak bagi masuk ke dalam rumah, tetap nak masuk. Tak tau macam mana dia boleh muncul di kawasan rumah Putri. Dah seminggu lebih dia berada di sini. Memang Sally ni pantang nampak Putri mesti dia akan ikut dan gesel-gesel kat kaki Putri, sedangkan Putri tak ajak pun...

Putri selalu bagi makan kat luar pintu rumah Putri. Ada sekali Putri bagi masuk rumah, tiba-tiba si Kimmy meroyan selama 2 hari!

Pening kepala Putri... Kimmy tak berhenti-henti mengiaw sejak jumpa si Sally kali pertama sehingga keesokkan harinya! Bukan mengiaw-giaw biasa, tetapi dengan suara yang kuat dan asyik duduk mengadap pintu! Putri pun tak boleh tidur sebab bising dek suara si Kimmy.

Lepas kejadian tu, Putri tak bagi Sally masuk rumah dan bagi makan kat luar rumah sahaja. La nie, Kimmy dah diam... huhuhu...

Bulu Sally pun ada sedikit warna kuning, kan? Sesuai dengan label Putri, 'Kasih Si Kuning'...

Inilah si Sally



Dah banyak kali mangkuk berisi air yang Putri sediakan untuk Sally hilang. Ntah siapa punya kerjalah agaknya.

Berbanding dulu, Sally lagi kurus... nie dah ok sikit. Ada juga jiran yang bersimpati bagi makan kat kucing-kucing terbiar ni... Kesian tengok kucing-kucing ni.

Ada sekali tu, Putri bagi Whiskies tapi makan sangat. Selepas tu, kebetulan Putri beli Friskies sebab ada sales... Sally dan Kimmy makan banyak Friskies berbanding Whiskies.

Putri ingat hendak cuba mandikan si Sally ni nanti tapi kena cari tuala dulu. Ntah apa reaksi Sally nanti.

P/S : Sally nie juling cikit. Bulu di telinganya macam botak cikit. Tengoklah, kalau dah dimandikan nanti macam mana la agaknya bulu si Sally ni ye?

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan