Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Timing Belt



By  nurdilla zaini     Isnin, Oktober 29, 2012    Labels: 
Menyayangi kancilku seperti kereta ini... hehehe...

Sedar tak sedar, sudah 6 tahun Dell memandu kereta kancil ni. Kereta ini pun dah bergerak sebanyak hampir 94000 kilometer. Petang tadi Dell hantar kancil untuk di servis. Saja je buat kat kampung. Semasa servis kereta, Dell teringat tentang timing belt. Seingat Dell, belum pernah tukar lagi. Maklumlah disebabkan jam kilometer tu rosak dan diganti baru, mileage ye lari seganda. Jadi, PERODUA tidak menukar timing belt tersebut walaupun mileage ye sudah melebihi 80000 kilometer. Patutlah setiap kali hidupkan enjin, terasa macam ada bunyi yang tak berapa sedap didengar. La nie, selepas diservis terasa lega sangat-sangat memandangkan Dell selalu pandu kereta untuk jarak jauh. 

NOTA :
Lagi tiga tahun kereta ini habis dibayar. Cepat betul masa berlalu. 

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan