Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Wangi woo...



By  nurdilla zaini     Jumaat, Oktober 19, 2012    Labels: 

::Tulisanku di Blog Diari Putri Lindungan Bulan pada 28 Oktober 2010::


Semenjak dua menjak ni, Kimmy dah mula suka dimandikan. Taklah seperti sebelum ni, mesti Putri akan kena cakar!

Sesiapa saja yang melihat Kimmy secara dekat, mesti soalan ni yang akan mereka tanya kepada Putri, "Eh, bersih ye bulu kucing ko?!"

Macam mana tak bersih, Putri mandikan dia sebulan 2 kali. Itu belum dia mandi sendiri!

Jangan tak tau ye, Kimmy ni seekor kucing yang cerewet dan pembersih!


Tiap-tiap hari minta tukar pasir dia! Jangan tidak percaya... Dia sanggup kejutkan Putri tengah-tengah malam semata-mata untuk tukar pasir. Kalau tak, dia tak nak MELABUR!

Macam mana Putri tahu?

Lepas dia kejut (kalau Putri bangun la... kadang-kadang malas nak layan sebab dah penat sangat!), dia akan ke tempat pasir dia dan cakar-cakar bungkusan beg pasir dia, pastu mengiaw-giaw. Dah tukar pasir baru je, terus melabur!

La ni, Putri terpaksa cari alternatif baru... letak bedak kat pasir die (selepas buang kotoran yang ada... tiap-tiap hari,ok!). Apabila berbau wangi, barulah dia nak melabur. Kalau tak, nak pasir baru je... sedangkan pasir dalam tray banyak lagi. Kini, Putri sudah beli pasir yang mempunyai bau wangi yang lebih kuat dari sebelum ni.

Kimmy juga suka tengok apabila Putri ambil air sembahyang... dia akan duduk bersebelahan dengan Putri.

Mungkin dia tengok Putri basuh muka dengan air... jangan tak percaya ye, dia basuh muka dia dengan air! Dia akan pergi dekat tempat bekas minuman dia, letak cikit air kat kaki depan pastu basuh muka dia! Percaya tak???


P/S : Nanti Putri akan cerita telatah dia yang lain pula!

Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan