Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Lukisan



By  nurdilla zaini     Isnin, Februari 04, 2013    Labels: 
Setelah salah seorang anak murid Dell, Yana sudah siap latihan matematiknya tiba-tiba dia bertanya, "Cikgu pandai melukis, tak?"

"Nak lukis apa?" tanya Dell. Dalam hati, takkan nak suruh ajar subjek lukisan pula kot.

Dia pun mencari-cari sesuatu di dalam beg sekolahnya dan mengeluarkan buku Sains. Rupa-rupanya, dia tak pandai lukis gambar binatang yang berkaitan dengan habitat haiwan. 

Dell bukannya terror sangat melukis ni tapi bolehlah sikit-sikit. Dell pun melukis beberapa gambar haiwan yang sesuai seperti yang dikehendaki oleh cikgu sekolahnya. Dell cover kekurangan lukisan itu dengan pensel warna. Setelah siap Yana pun cakap, "Eh, cikgu lukis macam dalam gambar!" sambil menunjukkan lukisan tu kat adik-beradiknya yang lain. Dell cuma senyum je. Sebenarnya, lukisan tu biasa je...


NOTA :
Seronok juga melukis ni terutama jika menggunakan warna air. Terlepas juga gianku untuk bermain dengan warna ni. :)


Kenali nurdilla zaini

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan