Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Proses Pembungkusan!



By  Kakdell     Jumaat, Februari 08, 2013    Labels:, 
Lega rasanya selepas menghantar laporan kemajuan pelajar ke KPT petang tadi. Masa yang terluang ni, Dell memulakan proses pembungkusan pakaian dan barang-barang yang perlu dibuang. Pakaian tu semua masih elok lagi tapi Dell dah tak pakai sebab tak muat, jadi Dell nak hantar ke tempat-tempat yang memerlukan. Proses mengemas semula almari-almari yang sedia ada setelah banyak pakaian dikeluarkan pun bermula. Maklumlah banyak baju untuk kerja dulu yang Dell dah tak pakai. Jadi Dell susun ke dalam satu tempat supaya kelihatan lebih kemas. Selepas selesai mengemas dalam almari, Dell akan mula mengemas di bilik kecil tu pula. 


NOTA :
Ketika melihat pakaian yang masih elok dan sudah tidak digunakan tiba-tiba terkenang mereka yang kurang bernasib baik. Sekurang-kurangnya kita masih lagi mampu untuk memiliki sesuatu dengan mudah walaupun bersusah-payah. Mungkin mereka sudah berusaha tetapi rezeki itu masih lambat untuk mereka, jadi kitalah yang perlu bantu yang mana mampu. Insaf seketika. Mudah-mudahan apa yang Dell beri nanti akan mendatangkan manfaat kepada golongan ini. Amin.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan