Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Penangguhan kelas



By  Kakdell     Isnin, Ogos 05, 2013    Labels: 

Percayalah dengan rezeki Allah...

Keluarga B

Hari Sabtu minggu lepas merupakan hari terakhir Dell mengajar anak-anak murid daripada keluarga B ini. Penangguhan pengajaran ini dibuat memandangkan kelas tuisyen Dell bertindih dengan aktiviti mereka di sekolah. Selalu sangat kelas dibatalkan. Bayangkan sudah lebih dua bulan Dell tidak berjumpa dengan si Sya. Sama juga dengan situasi si kakaknya Ain. 

Apabila kelas tuisyen diajar pada waktu malam, mereka rasa sangat letih kerana mereka ada aktiviti di sekolah sehingga lewat petang. Mereka kata sistem PBS menyebabkan jadual mereka penuh dengan aktiviti di luar waktu persekolahan juga.

Dell pun terasa tidak selesa juga mengajar mereka ketika mereka dalam keadaan letih. Sudah tentu ilmu sukar untuk melekat memandangkan otak mereka letih dan mereka tidak dapat tumpu sepenuhnya.


Nota :
Beberapa hari selepas perkhabaran itu, Dell menerima sms daripada seorang kenalan yang mengajak Dell mengajar subjek BM untuk pelajar sekolah rendah selepas cuti raya di pusat tuisyennya. Dell bersetuju. Bertemulah Dell dengan anak murid yang baharu pula.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan