Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

"Rezekiku dalam Tahajud-Mu"



By  Kakdell     Ahad, Februari 15, 2015    Labels:, 

Cerpen "Rezekiku dalam Tahajud-Mu"
Alhamdulillah, akhirnya siap juga cerpen yang kisahnya pernah dilamar oleh salah seorang editor sebelum ini. Malam semalam, sudah selamat Dell menghantar cerpen ini ke emel editor tersebut. Sekadar mencuba nasib. Ada rezeki... terpilih... terbitlah ia. 
Komentar di facebook.
Sengaja Dell cuba-cuba mempromosi cerpen ini di facebook. Ada ke yang berminat untuk membaca? Alhamdulillah... komen-komen sebegini menaikkan semangat Dell untuk menulis.

Sebenarnya, Dell tidak menyangka. Pengalaman menjadi pensyarah sambilan di salah satu universiti swasta di Kuala Lumpur ini menjadi perencah rasa dalam hidup sehingga boleh melahirkan sebuah karya kreatif. Bermula daripada dialog-dialog yang ringkas akhirnya menjadi sebuah cerpen.

Status daripada salah seorang pelajar Dell.
Selesai sahaja Dell menghantar karya tersebut ke pihak penerbitan untuk penilaian, tiba-tiba Dell menerima satu notification yang datangnya daripada salah seorang pelajar Dell di grup facebook kami.

Status tersebut benar-benar berjaya menjentik perasaan Dell. Mana tidaknya, semalam merupakan kelas terakhir bagi subjek yang Dell ajar untuk semester pendek ini. Tidak sedar, tujuh minggu itu berlalu dengan sangat pantas. 

Insya-Allah, Dell akan kongsikan dialog-dialog ringkas Dell bersama-sama kesemua pelajar ini dalam tulisan yang akan datang. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan