Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

1001 Kisah Pembaca Beautifool



By  Kakdell     Sabtu, Disember 12, 2015    Labels: 
Mengimbau kenangan selepas buku Antologi Beautifool berjaya diterbitkan. Ia seribu satu kisah sebagai penghibur diri bagi seorang penulis. 

Antologi Beautifool di tangan Pn. Atie, Legacy Publisher.
27 Ogos - Terima kasih kepada Pn. Atie Zam yang sudi mendapatkan buku Antologi Beautifool daripada Dell. 

Dari status Tuan Zamri Mohamad.

Di tempat yang sama, Tuan Zamri Mohamad juga memilikinya cuma Dell tidak sempat mengambil gambar buku itu bersama beliau.

Sesi autograf.

Waktu petangnya, Dell berkesempatan singgah di salah sebuah hotel backpacker berdekatan KL Sentral untuk menemui bakal pembaca Beautifool. Siapa agaknya ya?

Bersama-sama Pn. Rohaniah Noor, Perunding Hartanah.

Seronok Dell semalam apabila Cik Puan Rohaniah Noor hendak memiliki Beautifool. Beliau merupakan Perunding Hartanah. Buku beliau akan terbit tidak lama lagi. Teringin juga nak ber-backpacker dengan beliau suatu hari nanti. Insya-Allah. Amin... 

Bersama-sama Pn. Rabaayah, Pensyarah IPG.
28 Ogos - Ini salah seorang teman pengajian Dell dari Batu Pahat. Banyak menyokong cita-cita Dell dalam bidang penulisan dan pengajian. Terima kasih sangat-sangat kerana sudi memiliki Beautifool ni.

Bersama-sama Ustazah Asma, guru mengaji al-Quran.
1 Sept - Tengah malam tadi dapat mesej, "Berapa ya harga buku Beautifool?" Terus Dell tersengih-sengih. Dalam hati, 'Tak sangka ustazah berminat untuk memiliki Beautifool ni.'


Terima kasih banyak-banyak kerana menyokong penulisan Dell. Ini ustazah yang ajar Dell mengaji al-Quran. Selepas mengaji tadi, kami berbual sekejap tentang penulisan. Rupa-rupanya, ustazah ada niat untuk menulis modul mengaji berdasarkan pengalamannya mengajar selama ini. 

Mesej daripada saudara, seorang peguam.

3 Sept - Terkejut apabila saudara Dell ini berminat untuk memiliki Beautifool. Teruja rasanya apabila seorang peguam ingin membaca Beautifool. Alhamdulillah. Terima kasih kerana menyokong penulisan Dell.

Bersama-sama penulis, Cik Puan Normi Ahmad Syafie dan Cik Puan Rahmah Mokhtar.
4 Sept - Malam-malam begini, sempat lagi dua orang penulis iaitu cikpuan Rahmah Mokhtar (penulis Aku Terima Cintanya) dan cikpuan Normi Binti Ahmad Shafie (bukunya akan terbit tak lama lagi) memiliki Beautifool. Sekali sekala para penulis berkumpul secara santai-santai begini, seronok juga! Keesokkan harinya, kami semua akan berada di Seminar 3P.

Beautifool di Seminar 3P.

5 Sept - Buku Beautifool di Seminar 3P (Promo, Pemasaran dan Penjualan). Mehlah datang belek-belek. 

Komen salah seorang pembaca Beautifool.
10 Sept - Terharu Dell apabila ada pembaca Beautifool komen sebegini. Beliau terasa inspirasi. Dell pula terasa bersemangat. Alhamdulillah... 

Kawan karib Dell, Camelia.
17 Sept - Gembira Dell pada cuti Hari Malaysia kali ini. Pertamanya, adik angkat sudi bantu Dell mengalihkan perabot untuk kemas rumah. Kedua, sahabat akrab Dell sejak sekolah rendah datang ke rumah Dell malam tadi bersama-sama suami serta kucingnya si Toby. Menjadi satu sejarah dalam hidup Dell apabila keempat-empat adik beradik sahabat Dell ini ingin memiliki Beautifool. Mula-mula Kak Angah mesej, kemudian Kak Uda mesej. Tiba-tiba sahabat Dell ni telefon nak juga buku Beautifool untuk dirinya dan Kak Long. Alhamdulillah.

Saudara Dell, Kak Ani.
24 Sept - Semalam buku Beautifool sudah bertemu pembaca di Kluang. Alhamdulillah... Insya-Allah Dell akan bertemu dengan mereka yang ingin memiliki Beautifool bermula hari ini sehingga esok di Kluang. "Beautifool, mu tunggu aku datang!" 

Sahabat lama di Kluang, Pn. Ismalia.
25 Sept - Baru pulang dari berjumpa sahabat lama di Kluang Mall. Sahabat ketika sekolah menengah dulu. Selepas SPM, masing-masing membawa haluan sendiri. Melalui facebook, kami berhubung semula. Akhirnya, hari ini kami berpeluang untuk bertemu. Alhamdulillah, sahabat Dell ini berjaya memiliki keempat-empat buku ini melalui Dell. Esok Dell akan berjumpa dengan siapa pula ya? "Beautifool, mu tunggu aku datang!"

Bersama-sama sahabat lama di Kluang, Pn. Norbaizura.
26 Sept - Alhamdulillah... Petang tadi, Dell sempat bertemu dengan salah seorang sahabat lama ketika di sekolah menengah. Beliau membeli keempat-empat buku ini melalui Dell. Terima kasih diucapkan. 

Bersama-sama Sara Lee.
1 Okt - Malam tadi Dell berpeluang bertemu dengan rakan baru ini yang ingin memiliki Beautifool. Rupa-rupanya, beliau tinggal tidak jauh dari kawasan perumahan Dell. Seronok berkongsi cerita sehingga tidak sedar berjam-jam kami lepak bersama. "Beautifool, mu tunggu aku datang!" 

Pos Beautifool.

10 Dis - Terharu apabila ada pembaca sanggup nak pos Antologi Beautifool ini ke Dell semata-mata hendakkan autograf setelah membelinya di kedai buku. Nak jumpa jauh sangat, di Kedah sana. "Akak terharu dik... Sob... Sob..."

Ini antara yang sempat Dell kongsikan di sini. Tak terkongsi kesemuanya. Apa-apa pun terima kasih atas sokongan semua. 

Sebelum terlupa, Antologi Beautifool dalam proses cetakan yang kedua. Tunggggguuuu.... :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan