Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Hanya merancang, Tuhan menentukan



By  Kakdell     Rabu, November 21, 2012    Labels:, 
Betul tu. Kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan. Sebenarnya, sejak tamat pengajian Master lagi Dell sudah beberapa kali memohon pekerjaan tetap yang sesuai dengan diri Dell tetapi belum ada rezeki. Ada beberapa tempat meminta Dell meneruskan pengajian ke tahap lebih tinggi dari mengambil Dell bekerja.

Akhirnya, Dell mengambil keputusan melanjutkan pengajian pada tahun lepas setelah membuat perancangan dari segi penyelidikan yang hendak dibuat, sudah pasti siapa supervisor yang sudi menerima Dell sebagai pelajarnya dan lain-lain berkaitan.

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan teratur dan lancar seperti yang dirancang. Mungkin ini sebenarnya perjalanan yang harus Dell lalui iaitu sebagai siswazah sepenuh masa dahulu sebelum mendapat kerja tetap yang sesuai. Mana taknya, semua permohonan kerja tidak berjaya tetapi permohonan biasiswa dan geran penyelidikan yang berjaya, dengan mudah pula tu.

Nota:
Benarlah masa depan itu rahsia Allah... cuma kita perlu berusaha bersungguh-sungguh, terusan berdoa dan seterusnya tawakal.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan