Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Seminar Tesis



By  Kakdell     Khamis, Mei 02, 2013    Labels: 


Bulan April merupakan bulan yang paling padat untuk Dell. Namun alhamdulillah, disebalik kepadatan masa itu Dell berjaya menyelesaikan beberapa perkara. Terasa letih sedikit tetapi berbaloi. Sekurang-kurangnya masa Dell terisi dengan kerja yang berfaedah, maklumlah semester ini Dell tiada kelas.

Dalam kesibukan Dell menghadiri bengkel, mesyuarat dan tugas di tempat lain, Dell perlu menyiapkan abstrak tesis untuk perbentangan seminar tesis pada 18 Mei 2013 nanti. Alhamdulillah, abstrak tersebut telah dihantar dan selamat diterima oleh staf Seksyen Siswazah dan Antarabangsa fakulti pada dua minggu lepas. Jadual pun sudah diterima beberapa hari lepas.

Cuti 1 Mei 2013, Dell gunakan untuk menyiapkan slide untuk perbentangan dalam seminar tersebut. Petang tadi, Dell sudah serahkan kepada supervisor untuk menyemaknya. Beliau kata dah ok dah cuma perlu buat penambahan sedikit. Terasa lega kerana sorotan kajian Dell itu diterima. Beliau terkejut Dell sudah siapkan slide kerana beliau belum meminta. Sudah menjadi kebiasaan Dell menyerahkan tugas sebelum diminta. Beliau telah menyerahkan beberapa teori untuk Dell memahami konsep untuk tesis Dell. Dell akan gunakan cuti mengundi di kampung nanti untuk membaca nota teori yang telah diserahkan tadi.

Beliau juga meminta Dell buat CE sebelum bulan September 2013. Jadi Dell kena pastikan ketiga-tiga bab tesis selesai lebih awal. Semoga Allah permudahkan segalanya... Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan