Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Hari Terakhir Ku Di Situ



By  Kakdell     Selasa, Jun 25, 2013    Labels: 
::Tiada hadiah yang paling besar untuk seorang guru melainkan melihat anak-anak muridnya berjaya::

Keluarga C
Hari ini merupakan hari terakhir Dell mengajar Fatin. Rumah Fatin merupakan tempat yang paling jauh Dell pergi iaitu di Bandar Seri Mahkota. Perjalanan ke rumahnya memakan masa lebih setengah jam kerana Dell terpaksa menempuh kesesakan lalu lintas sebelum Dell keluar dari mana-mana tol. 

Diam tak diam, Dell sudah mengajarnya selama 4 bulan. Memang tidak dinafikan, Fatin terasa bosan belajar berseorangan dengan Dell dan dia mahukan kawan-kawannya turut serta. Baru-baru ini, dia turut kompelin tentang pusat tuisyen yang dihadirinya dengan kawan-kawan.

Ibunya memberitahu Dell, Fatin nak belajar tuisyen dengan kawan-kawannya bersama guru sekolahnya yang bermula pada bulan depan. Ikutkan ibunya tidak mahu memberi kebenaran tetapi memandangkan cikgu sekolahnya hanya mengambil 4 orang pelajar tuisyen, ibunya membenarkan. 

Apa-apa pun, Dell sudah berjaya menaikkan prestasi bahasa Melayu si Fatin sebelum tuisyen berakhir. Markah peperiksaannya mendapat 70 % baru-baru ini. Ikutkan memang ibunya meminta Dell membantu Fatin dalam subjek Bahasa Melayu kerana prestasinya terlalu lemah untuk subjek itu dan selalu mendapat markah bawah 50 %. Sekurang-kurangnya, kini Fatin sudah boleh menulis ayat dalam bahasa Melayu serta memahami petikan yang dibaca berbanding sebelum ini. 

P/S : Patutlah Fatin beria-ria mahukan nombor telefon Dell tadi dan mahu Dell add dia di facebook. Alahai, anak murid... Agak-agaknya selepas ini, siapa pula yang akan menjadi anak murid Dell? ;)


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan