Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Bengkel Bimbingan Intensif Penulisan Novel



By  Kakdell     Ahad, Jun 29, 2014    Labels:,,, 

Bersama-sama dengan Dr. Lim Swee Tin. Buku yang dipegang itu harus dimiliki!
Pada 15 Jun 2014 lepas, Dell menghadiri Bengkel Bimbingan Intensif Penulisan Novel bersama-sama Dr. Lim Swee Tin (Dr. LST) dan Pn. Sri Rahayu Mohd. Yusop (Pemenang Sayembara) di Bandar Baru Bangi. Jika sebelum ini, Dell selalu berguru dengan Dr. LST secara tidak rasmi. Maklumlah, kami dulu bekerja di satu tempat kerja. Akhirnya, Dell berpeluang mengikuti bengkel beliau. Dan Dell tidak sangka berjumpa dengan rakan-rakan alumni penulis di sini.

Permulaan bengkel, Dr. LST memberi taklimat persediaan diri sebagai seorang penulis. Cara penyampaian beliau yang spontan, humor dan bersahaja itu menambat hati kami semua.
Penerimaan sijil setelah selesai bengkel.

Banyak ilmu yang Dell pelajari di sini. Dell beruntung kerana ilmu mengenai penulisan puisi atau sajak turut didedahkan selain ilmu mengenai penulisan sayembara. Wakil penerbit iaitu Tuan Rozlan Mohamed Noor dari ITBM turut berkongsi mengenai ruang dan peluang penerbitan berdasarkan pengalaman beliau.Lain guru, lain ilmunya. Ikutkan terasa tidak puas berbengkel hanya sehari. Seronok pula!

Sedikit kisah mengenai bengkel ini, boleh dibaca di blog rakan penulis Dell di blog beliau.


Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan