Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Tulis Tesis Cepat



By  Kakdell     Isnin, Jun 02, 2014    Labels:, 
Tulis Tesis Cepat
Buku 'Tulis Tesis Cepat' oleh Dr. OT.
Alhamdulillah, akhirnya Dell berjaya membaca buku ini sehingga habis walaupun sudah beberapa kali bertangguh. Banyak ilmu yang Dell dapat melalui buku ini. Pengetahuan Dell bertambah dan mudah sedikit untuk Dell rujuk kerana lebih tersusun berbanding di dalam blog Dr. OT. Inilah buku yang paling banyak Dell letak 'sticky note'. Setiap kali membaca, Dell tergelak dengan coleteh Dr. OT di dalam buku ini.

Perjalanan seorang siswazah ini sangat panjang. Macam-macam dugaan akan datang dari pelbagai sudut. Kadang-kadang suka, kadang-kadang duka. Hanya kepada-Nya kita kembali dengan yakin. Kena banyak-banyak bersabar. Insya-Allah, Dia akan permudahkan urusan kita dengan cara atau laluan yang kita tidak sangka.

Semakin banyak ilmu yang kita tahu, kita akan terasa semakin kerdil melihat betapa luas Ilmu-Nya. Curahan ilmu yang pelbagai kepada Dell dalam masa dua tahun ini membuatkan Dell rasa sangat sedih. Terasa sedih kerana Allah lorongkan segala apa yang Dell inginkan setelah Dell berhijrah menjadi siswazah sepenuh masa. Syukur Ya Allah...

Semoga Dell dapat tamatkan pengajian PhD ini seawal yang mungkin dan dapat berkhidmat kepada masyarakat. Amin...

Nota :
Antara bengkel dan seminar Dr. OT yang Dell pernah hadiri ialah :

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan