Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Felo?



By  Kakdell     Ahad, Januari 13, 2013    Labels:, 
Dell pernah dioffer menjadi Felo Kolej oleh salah seorang Pengetua Kolej di UPM sekiranya Dell berminat untuk menggantikan Felonya yang akan berhenti tidak lama lagi. Pada awalnya, Dell seperti berminat. Maklumlah, penginapan dan utiliti semuanya percuma. Dell dapat jimat RM500 sebulan di situ je. Dell kenal dengan Pengetua Kolej tu, baik orangnya dan sangat sporting dengan pelajar. Banyak betul perancangannya untuk aktiviti pelajar di kolejnya dan berharap Dell dapat membantunya. 

Tetapi, setelah difikirkan semula... ada beberapa faktor yang Dell terpaksa menolak untuk menjadi Felo Kolej TERUTAMAnya tiada privacy. Payah pula saudara-mara dan sahabat handai nak datang bertandang, tambahan pula Dell banyak aktiviti di luar. Tak adil pula sekiranya jarang berada di kolej sedangkan sudah ditanggung segala penginapan dan utiliti... betul tak? Tak BERKAT pula nanti jika amanah yang dijalankan tak setimpal dengan penghargaan yang diberi.

Tambahan Dell sudah selesa duduk di tempat tinggal Dell ni. Sudah 7 tahun! Di sekitar rumah Dell ada banyak kemudahan seperti Jaya Jusco, Mydin, Giant, Pasar Borong, masjid, restoren dan lain-lain.

Apa-apa pun, terpulang kepada individu itu sendiri. Dell berasa tidak selesa dengan suasana terkongkong seperti itu dan mahukan banyak masa bersendirian terutamanya ketika sedang menyiapkan tesis dan melakukan penyelidikan. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan