Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Mee Celop



By  Kakdell     Selasa, April 23, 2013    Labels: 
Beberapa hari lepas, Dell sudah kehabisan idea hendak makan di mana berdekatan dengan rumah Dell ini. Jemu asyik makan makanan barat dan makanan mamak. Akhirnya, Dell memberanikan diri untuk mencuba makanan di gerai tepi jalan berdekatan dengan rumah Dell. 


Dell tertarik dengan menu di salah sebuah gerai makanan berhadapan dengan Restoren Sofea Taman Equine. Dell mencuba Kuetiaw Celop. Dell makan di situ sahaja malas nak beli bungkus. Sungguh tak sangka, dengan sekali suap kuah sup ini... tersangatlah sedap! Cukup rasa perencahnya. Memang licin Dell makan. Keesokkan harinya, Dell makan lagi menu yang sama dengan meminta kuetiaw lebih sedikit dari semalamnya dan bersetuju untuk membayar lebih harganya. 

Segan rasanya kerana makcik tersebut benar-benar menambah bahan-bahan di dalam menu tersebut (banyak pula tu) tetapi tetap meminta harga asal iaitu RM5 sahaja. Semoga rezeki makcik ini dilapangkan.

Hari ini, Dell mencuba pula Nasi Kerabunya. Rasanya boleh tahan. Harga sepinggan seperti yang Dell ambil berharga RM5 sahaja. Bahan-bahan seperti sayur dan kelapa tu memang makcik tu letak banyak. Tak seperti nasi kerabu di kedai lain. 


NOTA :
Makcik ini peramah tambahan apabila mengetahui yang Dell ini masih belajar lagi. Lagi satu, Dell respect makcik ini sebab dia solat walaupun sibuk berniaga (dia minta izin pergi solat ketika Dell sedang makan di gerainya). Gerainya hanya dibantu oleh seorang anaknya. Dia perkenalkan Dell dengan kawan-kawannya yang datang ke gerainya ketika Dell sedang makan. Dell rasa gembira kerana Dell sudah tahu di mana untuk membeli sup yang sedap. 

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan