Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Mujur cikgu dah tak merajuk...



By  Kakdell     Ahad, April 28, 2013    Labels: 


Keluarga C
Hari Khamis lepas, setelah tugas Dell di Inti University, Nilai selesai... Dell bergegas ke rumah Fatin untuk mengajarnya pula. Memang tiada rehat langsung. Sampai sahaja di rumahnya, Dell terus solat maghrib. 

Dell perasan Fatin dengan cerianya menjemput Dell masuk ke dalam rumah. Nampak juga dia terkejut Dell datang dengan berpakaian baju kurung (maklumlah berpakaian formal kerana bertugas di Inti University). Masuk sahaja ke dalam bilik, terus dia pelawa Dell makan biskut. Dalam hati, mesti dia nak pujuk Dell ni kerana Dell merajuk Isnin lepas.

Selepas solat, dia terus tanya nak belajar apa. Kali ni, Dell suruh dia belajar Sains. Dia memang suka bahagian haiwan kerana dia bercita-cita nak jadi Doktor Haiwan. Tapi payah juga sebab subjek Sains ni merangkumi semua aspek kehidupan, dia seperti tidak berminat bahagian lain. 

Dell dah perasan. Fatini hanya boleh tumpu terhadap pelajaran hanya satu jam sahaja. mungkin kerana keletihan di sekolah. Dell masih mencari cara yang sesuai untuk mengajar Fatin ni. Budaknya memang cerdik. Cuma kena bertahan dengan karenahnya. Aduhai... memang mencabar sungguh mengajar dia ni!

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan