Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Nilai 20 sen



By  Kakdell     Jumaat, September 20, 2013    Labels:,, 
Dulu, Dell jarang hendak menyimpan duit syiling di dalam dompet kerana ianya akan memberatkan dompet. Tapi kini Dell perlu menggunakannya kembali. Untuk apa? Untuk membeli air minuman yang ditapis di mesin air berdekatan rumah.

Sebelum ini, Dell hanya masak air di paip rumah sahaja tetapi sejak kebelakangan ini Dell perasan bahawa air tersebut seperti tidak bersih kerana tidak bertapis. 

Pada awalnya, Dell kerap membeli sebotol besar air mineral di kedai-kedai berdekatan. Harganya agak mahal. Selalunya mencapai lebih RM10 sebotol. 

Secara kebetulan, baru-baru ini Dell ternampak ada satu mesin air jenama baru ada berdekatan dengan rumah Dell yang menawarkan dua jenis air. Seposen 500ml untuk air tapis biasa dan dua posen 500ml untuk air yang ditapis beserta hidro ion. Dell lupa nama jenama mesin air tersebut.

Jadi, petang tadi Dell membelanjakan duit syiling sebanyak hampir RM3 untuk mengisi air tersebut. Dell memilih air yang ditapis berserta hidro ion. Tak salah berbelanja lebih sedikit untuk kesihatan, kan?

Apa-apa pun, ianya lebih murah berbanding membeli air yang sudah siap dibotolkan di kedai, kan? Maklumlah, sekarang ini kita kena berhemah dalam berbelanja. :)

Lukisan terbaru Dell pagi tadi.

Tajuk : Mencari ilham



Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan