Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Bengkel Penulisan Buku Motivasi



By  Kakdell     Rabu, Ogos 20, 2014    Labels:,,, 
Pada 20 Julai (Ahad) lepas, Dell berpeluang menghadiri Bengkel Penulisan Buku Motivasi yang dianjurkan oleh Tuan Zamri Mohamad. Alhamdulillah, dapat juga Dell menghadiri bengkel ini dengan tajaan Smarts Coach bagi memantapkan lagi siri penulisan buku motivasi yang akan datang.

Gerun pula ada kata-kata perjanjian yang tertulis di situ.
Kami diberi tugas membedah sebuah buku motivasi yang terpilih di dalam kumpulan.
Memperkenalkan buku Dell di bengkel tersebut.
Terharu rasanya apabila mentor penulisan menggunakan buku kami sebagai sampel.
Bertambah lagi jemaah penulis.
Walaupun Dell sudah menerbitkan sebuah buku motivasi bersama-sama dengan seorang motivator, Dell tetap merasakan bahawa ilmu penulisan belum lengkap. Tidak salah kita sentiasa update ilmu yang kita ada supaya kita dapat memperbaiki mutu penulisan kita. Terus terang Dell katakan, banyak ilmu yang Dell pelajari di sini. 

Kami semua turut diberi tugasan iaitu menulis sebuah artikel untuk sebuah e-book Motivasi Ibu yang akan diterbitkan di Google Play oleh PTS. Alhamdulillah, Dell telah menghantar artikel tersebut pada minggu lepas untuk diterbitkan. Tak sabar rasanya.

Nota:
Pendekatan penulisan Dell pada kali ini agak berlainan daripada buku motivasi Rahsia 100 Impian itu. Dell menulisnya dalam bentuk cerpen. Dell juga telah menghantar sedikit sedutan kisah tersebut sebagai sampel kepada beberapa orang untuk penilaian. Alhamdulillah, mereka menyukainya. Insya-Allah, Dell akan menggunakan kaedah penulisan tersebut untuk terbitan yang lain pula. Sekali sudah mendapat rentak, sukar untuk berhenti. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

2 ulasan: