Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Ilmu Effective Research Tools



By  Kakdell     Sabtu, Ogos 30, 2014    Labels:,,, 
Pada 24 Ogos 2014 (Ahad) lepas, Dell berpeluang mendalami ilmu mengenai Effective Research Tools daripada Dr. Nader Ale Ebrahim bersama-sama supervisor. Serba sedikit ilmu yang Dell peroleh ketika bekerja di Seksyen Penyelidikan dan Inovasi, FBMK dulu dapat membantu Dell memahami serba sedikit ilmu baharu ini.

Bersama-sama Dr. Nader Ale Ebrahim dan Prof. Madya Dr. Normahdiah Sheik Said.

Banyak ilmu baru yang kami pelajari pada hari tersebut. Walaupun pertemuan ini hanya berlaku selama 2 jam tetapi ilmu yang diajar oleh Dr. Nader sangat dalam meskipun hanya Part 1. Ada beberapa lagi sesi pembelajaran yang kami akan lalui selepas ini bersama-sama dengan beliau.

Ketika bertemu dengan beliaulah baru Dell bertambah faham bagaimana hendak menaikkan cited kepada penerbitan jurnal kita. Kiranya ilmu yang diajar oleh beliau ini sangat berkaitan dengan penulisan jurnal berimpak tinggi sekaligus menaikkan ranking universiti.

Apa yang diajar oleh beliau benar-benar menarik perhatian Dell! 

Beliau meminta Dell membantu supervisor melakukan praktikal berdasarkan apa yang diajar dan pastikan apa yang beliau minta itu siap sebelum sesi pertemuan selanjutnya. Jadi Dell dan supervisor cuba memahami keperluan beliau itu dan menyiapkan tugasan seperti yang diminta dalam masa seminggu ini.

Semoga urusan kami semua dipermudahkan oleh-Nya. Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan