Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Potluck Raya Komuniti Tesis



By  Kakdell     Jumaat, Ogos 22, 2014    Labels:, 
Pada 18 Ogos (Isnin), supervisor Dell mengadakan perjumpaan untuk kesemua pelajar di bawah penyeliaannya sambil ber-potluck raya. Dah lama Dell tidak ber-potluck sejak dah berhenti kerja dulu. Dell agak excited apabila menerima sms daripada Dr sebelum raya tempoh hari.

Pada awalnya, Dell ingatkan supervisor Dell saja buat perjumpaan untuk sambutan raya. Al-maklumlah, ini kali pertama Dell diajak untuk perjumpaan sebegini. Rupa-rupanya, perjumpaan sebegini adalah perkara biasa bagi pelajar-pelajar di bawah seliaannya. Sambil belajar sambil makan. 

Perjumpaan sebegini memang makan masa seharian kerana Dr. akan meneliti setiap perkembangan tesis kami semua. Setiap kesalahan dikongsi bersama agar kami tidak mengulanginya.

Rezeki raya. Banyak juadah yang tersedia. Ada lemang, nasi impit, rendang daging, rendang ayam dan lain-lain menu.
Tak sangka Dr. ajak kami ber-selfie. Dell tolong ambilkan gambar guna telefon Dr.
Dell baru sahaja bertukar supervisor kerana faktor kepakaran bidang multi-disiplin. Pendekatan Dr. agak berbeza dengan penyelia sebelum ini. Dr. suka berkomunikasi dengan kami melalui WhatsApp dan telah menubuhkan group 'Komuniti Tesis' untuk memudahkan kami berhubung tak kira masa. 

Disebabkan ini jugalah Dell sanggup membeli handphone baru agar mudah kami berkomunikasi. Handphone lama Dell nama sahaja Blackberry tapi sentiasa hang jika buka WhatsApp atau sms yang panjang-panjang. 

Semoga perjuangan kami semua dipermudahkan oleh-Nya dan kami lulus dengan cemerlang di dalam penyelidikan masing-masing. Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan