Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Mini Seminar Jutawan Hartanah



By  Kakdell     Khamis, Ogos 21, 2014    Labels:,,, 
Pada 17 Ogos (Ahad) yang lepas, Dell berpeluang mengikuti Mini Seminar Jutawan Hartanah yang dianjurkan oleh MPWS di Bangi. Mini seminar ini diadakan secara percuma sebagai pengenalan mengenai hartanah. Tak sangka akhirnya, Dell dapat juga menghadiri seminar sebegini. Dell memang sangat menyukai bidang hartanah. Sejak kecil, nenek Dell suka bercerita tentang moyang Dell di Pontian, Johor yang merupakan Tuan Tanah Kedaung (banyak tanah). 

Sejak itu, Dell suka berangan-angan jika dapat memiliki hartanah seperti moyang Dell. Ketika di zaman sekolah, Dell beranggapan mudah untuk mendapat pekerjaan sekiranya kita mempunyai ijazah. Rupa-rupanya, tidak seperti yang Dell bayangkan. Selepas Dell bekerja, agak sukar juga hendak membeli rumah kerana jawatan Dell ketika itu hanyalah bertaraf kontrak. Dell tidak berani menanggung risiko kerana tiada ilmu. Tetapi Dell rasa risau kerana dalam usia sebegini masih belum memiliki apa-apa.

Inilah coachnya, En Nazarudin yang merupakan Jutawan Hartanah. Penerangannya sangat mudah difahami.
Melalui seminar ini, minda Dell semakin terbuka untuk memiliki hartanah. Impian yang dulu hambar, kini dah mula berapi semula. 

Tak sangka Dell bertemu dengan teman lama iaitu Diyana. Teman yang dikenali ketika bercuti di Vietnam pada tahun 2010. Tak sangka juga dia kini bekerja dalam bidang hartanah.
Dell cekalkan diri datang ke sini. Kebanyakan peserta semuanya sudah memiliki sekurang-kurangnya sebuah rumah.
Dell terpilih menjadi subjek contoh ketika di dalam seminar. Rezeki. Sepanjang seminar Dell asyik melihat nama Dell memiliki hartanah itu. Tervisual impian.
Kesemua peserta seminar.

Dell akan pergi ke seminar Advance pada bulan hadapan. Dell perlu mempelajari selok belok tentang hartanah untuk masa depan. Dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu dan harga rumah yang semakin tinggi, kita perlu bersedia dengan ilmu. Semoga impian Dell memiliki banyak hartanah tercapai suatu hari nanti. Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan