Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Lawatan ke Istana Negara



By  Kakdell     Isnin, September 22, 2014    Labels:, 

Bertempat di Istana Negara (Lama)
Pada 15 September lepas, Dell berkesempatan melawat Istana Negara menemani supervisor bersama-sama pihak FRIM iaitu Dato' Dr. Hjh. Marzalina Mansor dan Dr. Lim Hin Fui. Tak sangka dapat juga Dell jejakkan kaki di Istana ini. Selalu hanya tengok di luar pagar sahaja pabila pandu kereta melalui jalan Istana.


Istana ini pada Dell tidaklah sebesar Istana Selangor di Klang yang Dell pernah masuk. Tetapi Dell sangat terpesona dengan reka bentuk istana di bahagian Yang di-Pertuan Agong beradu. Memang cantik. Malangnya, kami semua tidak dibenarkan mengambil sebarang foto. Pegawai istana pula ramah dan seronok mendengar mereka bercerita.

Cenderamata daripada Dr. Lim Hin Fui dan Pegawai Istana

Cenderamata yang Dell dapat ketika menyertai lawatan di Istana Negara semalam. Ketika membuka pampelet peta itu, baru Dell tahu betapa banyaknya muzium di Malaysia ini. Dr. Lim Hin Fui memberi Dell buku tulisannya sebagai cenderamata. 

P/S: Terkejut Dell ketika Dato' teringin hendak mendengar Dell mengalunkan Seloka selepas mengetahui kajian Ph.D Dell ada berkaitan dengan Seloka. Dah semua orang yang berada di perkarangan istana memandang Dell berseloka. Ruangan yang bertutup menghasilkan gema. Segan rasanya. :)

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan