Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Seminar Advance Jutawan Hartanah



By  Kakdell     Isnin, September 22, 2014    Labels:,,, 
Pada 13-14 September lepas, Dell berpeluang menghadiri Seminar Advance Jutawan Hartanah yang dianjurkan oleh MPWS di Bandar Baru Bangi, Selangor. Ilmu hartanah ini disampaikan oleh Tn. Nazarrudin Baharom. 
Tn. Nazarrudin Baharom.
Ikutkan yuran seminar ini sangat mahal iaitu RM997 seorang tetapi Dell mendapat rebat RM500 kerana datang ketika seminar asas dan tambahan rebat RM50 kerana pergi ke Talk Show Dr. OT sebelum ini. Jadi Dell tidak lepaskan peluang untuk mengetahui perihal hartanah untuk kegunaan pada masa akan datang. 

Bagi Dell yang memang Zero tentang hartanah, terasa sangat berbaloi dengan ilmu yang disampaikan oleh Tuan Naza serta perkongsian pengalaman peserta-peserta dalam pelbagai bidang di dalam seminar tersebut. Kebanyakan peserta sudah mempunyai dua rumah atau lebih.

Tetapi bagi mereka yang sudah ada ilmu tentang hartanah sebelum ini mungkin tidak  puas dengan perkongsian yang ada dan mereka lebih berminat untuk personal coaching yang berharga RM1997 seorang selepas seminar ini. Itupun hanya dihadkan kepada 10 orang sahaja.

Peserta-peserta Seminar Advance Jutawan Hartanah.
Tak sangka ramai yang hadir ke seminar advance ini. Kami semua ditempatkan dalam satu group di fb dan telegram untuk networking dan berkongsi ilmu secara berterusan. 

Doa yang divisualkan oleh Tuan Nazarrudin.

Antara yang Dell pelajari ialah :

  1.  10 strategi membeli rumah.
  2. 88 kesilapan untuk dielakkan dalam bidang hartanah.
  3. 101 cara untuk meningkatkan nilai hartanah anda tanpa menggunakan duit yang banyak.
  4. 22 sebab pelaburan dalam hartanah sangat menguntungkan.

Dell bersyukur kerana melalui seminar ini Dell dipertemukan semula dengan sahabat lama ketika kami ke Vietnam tahun 2010 dulu. Dell tidak sangka yang dia merupakan agen hartanah sekarang ini. Dulu dia masih belajar di universiti lagi. Ish, terasa semakin tua... Huhu...

Ada juga kawan yang mempunyai minat yang sama iaitu dalam bidang hartanah ini. Senang untuk kami berbincang selepas seminar. Banyak juga yang Dell belajar daripadanya. Mudah-mudahan impian kami untuk berjaya dalam bidang ini dimakbulkan dan mendapat keredhaan dari-Nya. Amin...

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan