Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Kisah Bob dan James



By  Kakdell     Ahad, September 23, 2012    Labels: 
Kadang-kala, kita tidak sedar bahawa haiwan jalanan boleh mengubah kehidupan kita. Setiap makhluk yang hadir dalam hidup kita merupakan pembuka pintu rezeki tetapi terpulang kepada manusia itu sendiri sama ada bersih atau tidak hatinya.

Kisah kucing jalanan yang bernama Bob bersama tuannya, James di England telah menjadi inspirasi dan motivasi kepada masyarakat seluruh dunia. Kesetiaan Bob yang sentiasa mengekori James setelah diselamatkan daripada kelaparan dan kecederaan telah menarik perhatian ramai orang disekelilingnya.

Kisah mereka ini begitu popular di internet sehingga James Bowen menerbitkan kisah mereka berdua di dalam sebuah buku yang bertajuk 'The Street Cat Named Bob : How One Man and His Cat Found Hope On The Street'.
Bagaimana seekor kucing menjadikan hidup James lebih bermakna kerana selama ini, James berasa dirinya tidak dihargai sementelah pula sudah lama dia hidup di jalanan. Kini, buku James antara yang terlaris dan menjadi contoh kepada para pencinta haiwan.

Bak kata pepatah, 'Tuah ayam nampak di kaki, Tuah manusia tiada siapa yang tahu'.

P/S : Untuk mengetahui kisah dengan lebih mendalam, sila klik 'Kisah kucing jalanan yang bernama Bob'.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan