Selamat Datang ke Blog Dell!

Bersama Dell di Alam Maya
Sertai Saya

Aduhai si meter air!



By  Kakdell     Isnin, Februari 25, 2013    Labels:, 


Letih betul Dell beberapa hari ini disebabkan kejadian yang tidak diduga berlaku. Sampai sahaja di rumah pada tengah malam Jumaat minggu lepas dari kampung, buka sahaja paip, tiada air! Ingatkan sehari sahaja tiada air, tunggu hari Sabtu... masih tiada air. Ingatkan balik dari mengajar tuisyen, Dell hendak mengemas rumah dan membasuh baju kotor. Akhirnya, Dell terpaksa bermalam di rumah kawan malam tu kerana keesokkan harinya Dell ada kelas tuisyen yang lain pula. 

Ahad malam, selepas Dell dah siap mandi dan solat di rumah kawan yang berdekatan... dengan berbekalkan sebaldi air, Dell pulang ke rumah dengan harapan air sudah ada. Malangnya, air masih tiada. Akhirnya, Dell memberitahu kepada tuan rumah berkenaan hal ini. Beliau suruh Dell pergi ke pejabat pengurusan pangsapuri berdekatan sini dan meminta pihak di situ memeriksa meter di rumah Dell ditakuti ianya rosak.

Alhamdulillah, pagi tadi Dell dapat berurusan dengan pihak pengurusan pangsapuri dengan mudah. Tak sampai beberapa minit air keluar dari paip yang dibuka setelah staf di sana memeriksa meter di rumah Dell. Rupa-rupanya, meter tersumbat dan mereka perlu menggantikan sesuatu di situ. Lega rasanya. Susah tiada air ni, banyak kerja tergendala.

NOTA :
1. Terpaksa menebalkan muka membawa beberapa pinggan, mangkuk dan cawan untuk dibasuh di rumah kawan kerana ditakuti berbau busuk jika air masih tiada. 
2. Terasa banyak kerja tertangguh kerana terpaksa bermalam di rumah kawan.
3. Dan terasa menyusahkan kawan, huhu.
4. Hari ini, proses membasuh pakaian dan barang-barang tertentu untuk proses mengemas rumah.
5. Kali pertama berurusan dengan pihak pengurusan pangsapuri.

Kenali Kakdell

Panggilan nama Kak Dell ini muncul ketika Dell menjadi senior di tahun akhir pengajian Bacelor Sastera (Pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu) di UPM. Junior yang me'reka' panggilan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan